2134
Sök

Skulle det funka med dessa spridare ?

118 Inlägg
3 november 2014
Trådstartare
#1
tjenare tänkte turbo konvertera min b234 f men är inte så insatt i spridare och så ... så undrar om de skulle funka med t5 spridare på den planerna är väll en hx 35a turbo på den  tacksamm för svarr mvh big_smile


klabbarpan
3 041 Inlägg
3 november 2014
#2
Om dem är från v70n t5 så ja. Dock så hade jag rekommenderat minst gröna 968:or. Hade du tänkt köra med bensin eller e85?


Forummoderator
10 576 Inlägg
3 november 2014
#3
Du behöver en viss mängd bränsle för en viss effekt. Hur mycket beror på vilket bränsle.  När du vet detta så behöver du veta hur många cylindrar du har. Effekten delas ju över så många cylindrar som du har. En BMW har alltså mindre spridare eftersom den har 6st cylindrar.

Att välja spridare för dig handlar om att hitta en effektstark motor med få cylindrar, eller en jättestark med många cylindrar. Ekvationen går ofta inte ihop och standardspridare brukar vara för små.

En HX35 pumpar luft för 500hk så då måste du hitta en bil med en fyrcylindrig motor på 500hk om du ska kunna plocka spridarna.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 november 2014
#4
nixon89 skrev:
Om dem är från v70n t5 så ja. Dock så hade jag rekommenderat minst gröna 968:or. Hade du tänkt köra med bensin eller e85?

gröna bottnar ju redan vid typ 300hk på bensin...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

klabbarpan
3 041 Inlägg
3 november 2014
#5
Visst gör dem det torpis, men nu utgår jag från att han skall snik konventera. Då funkar dem ypperligt.


118 Inlägg
3 november 2014
Trådstartare
#6
mitt mål ligger på ca 500 hjulhästar och de är ju en 2.3 liters rödblockare (4 cyllindrar ) så med andra ord är de bättre o leta efter andra spridare då eller ?=


Forummoderator
10 576 Inlägg
3 november 2014
#7
kimkim skrev:
mitt mål ligger på ca 500 hjulhästar och de är ju en 2.3 liters rödblockare (4 cyllindrar ) så med andra ord är de bättre o leta efter andra spridare då eller ?=

Ja...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök