3631
Sök

avåkning me bil?

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 december 2006
Åkt av o åkt av men skulle hämta posten åt mamma förra julen, så ja sätter mej o bmw:en och och kmr ned till vägen så de blir som en T korsning å lådorna e åt vänster så ja drar i full pelle och ställer mej 90grader över vägen shysst tänkte ja precis som ja ville ha den mitt framför, men när ja väl sätter mej i den vill inte bilen köra därifrån. Då e de så att vägen e så pass oval att bilen pallar varken att backa eller köra fram. Kollar på kl och ser att skolbussen brukar kma runt den tiden så ja lubbar upp till huset och säger till styvfarsan att han ska kma me sin 850, då ser ja bussen kmr, nej tänkte ja.. Men han stannade bussen och garvar lite och frågar om ja vill ha hjälp och tacksam som ja va tog ja fram kedjan och han drog fram mej som en vante smile kan bara påpeka att detta e ute i ingenstans och vi e dom sista som hoppar av så inga va kvar i bussen wink
Senast redigerat av nissan 200sx (10 december 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Forummoderator
26 341 Inlägg
10 december 2006
Kom med postbilen - Kangoo 1.6 - i förrförra veckan på en slingrig grusväg, en sådan där man kan mötas utan problem. Här i trakterna har snön tinat och vägen var rena isgatan. Dock hade det under natten kommit ett lager med pudersnö så, så länge man inte hade spiken i botten var det lugnt.
Nåväl. Kommer i denna kurva och möter en gigantisk lastbil. Jag bromsar in och lastbilschauffören gör detsamma. Med låsta bromsar.
Han glider ut i min körbana och vipps valde jag diket i stället för vägen. Ned det bar och tvärstopp där diket övergick till en infart till en övergiven gård.
Synd att jag inte tog någon bild på det hela med mobilen men, det är klart. Kändes som att hjärtat skulle springa iväg av sig själv just då så...
Senast redigerat av AirOne (10 december 2006)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
10 december 2006
Draedon skrev:
jag har ingen lust att dra igång något gräl, men jag tycker ändå inte den ursäkten håller.
nu körde du inte ladan utan din volvo med "uberservo", då kanske du skulle hålla mer koll på vägen än på fläktreglagen?

Och nej, jag är inte stöddig. Jag tyckte bara det hela var en ganska onödig olycka som lätt hade kunnat undvikas.

Men alla är vi bara människor, alla gör fel/har otur/whatever... bara för att jag skriver det här kommer jag säkert sitta i diket imorgon... tongue

Som du säjjer vill inte heller jag gräla om onödiga ting.. MEN.. tror du att jag skulle vara så idiotisk att jag håller ögonen mera på reglagen än på vägen när jag kör med en splitterny Volvo som e firmans...??? E de dee du försöker hålla fram??
Tänker härefter inte delta i denna diskussion längre eftersom det klart å tydligt barkat av..!! Ämnet var väl avåkningar med bilen å inte moralpredikningar av de som vet bäst å tydligen aldrig själva råkat ut för nåt "onödigt"..?? Alla olyckor e onödiga!

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

kontorsråtta
231 Inlägg
10 december 2006
herregud ta det lugnt, alla människor har väl rätt till en åsikt.

Bussförare
97 Inlägg
11 december 2006
Första dagen och första bilen en sen vinterkväll skulle köra av motorvägen, på avfarts vägen som svänger kraftigt tappar jag kontrollen och ut i snövallen.

Tur att man var förberedd eller rättare sagt mina vänner som åkte i bilen hade lagt ner spadar i bilen så det var bara att gräva samt att vänta på draghjälp. cool
Senast redigerat av axmark (11 december 2006)

Jag är inte full, jag är beautiful

"Ijenkligen"
786 Inlägg
11 december 2006
mannen666666 skrev:
opeltiffi skrev:
jag körde över en rondell i typ 100kmh med min morsas sierra..
mosade hela framvagnen, bränsleledningar, bromsrör, oljetråg, alla fälgar, en skärm, båda trösklar och en dörr.. NAAAAJS! tänkte jag när jag körde den sista kilometern hem i typ 10kmh.
hon blev inte så glad på mig...

körde du 1 kilometer utan bränsle alls då eller?

nää.. det går ju inte tongue
det blev väl ett hål i röret eller nåt...
gick inte att varva mer än typ 1500-2000rpm..
mvh

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

586 Inlägg
11 december 2006
råkade komma lite fort med mammas saab 93 cab i en 90 graders kurva... fick möte när jag tänkte gena igernom kurvan, så det var att ratta och bromsa ganska lätt, men det var tydligen snorhalt så bilen flög in i en snödriva. Fast frontspoilern klarade sig ganska bra ändå, inga större defekter blev det, kanske någon repa, men hon har ju inte märkt det än så... lika bra att knipa smile

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
11 december 2006
SpotniX skrev:
råkade komma lite fort med mammas saab 93 cab i en 90 graders kurva... fick möte när jag tänkte gena igernom kurvan, så det var att ratta och bromsa ganska lätt, men det var tydligen snorhalt så bilen flög in i en snödriva. Fast frontspoilern klarade sig ganska bra ändå, inga större defekter blev det, kanske någon repa, men hon har ju inte märkt det än så... lika bra att knipa smile

Precis så gjorde grabben som frontade mig å sambon för 2månader sedan....genade i en skymd kurva asså.
Men vi mötes precis i kurvan så han hade inte en chans att varken bromsa direkt lr ratta undan. Inte vi heller tyvär, så resultatet belv en rygg som kanske e förstörd för livet, en fot som kanske aldrig kommer funka som den ska igen, en sönderslagen hand å ett gäng brutna rev å en punkterad lunga. En jävla massa onödig smärta å lidande på av att Mr E inte tog kurvan i den fart han skulle å som följd skar den så grovt att vi frontade med största smällen på passagerar sidan. (Mr Es blanka framdäck var la ingen höjdare heller...)

Å jag e ingen moraltant utan tycker själv att det kan vara roligt ibland att rasta bilen, men då endast där jag har totalt frisikt! Men jag är mkt sne på de som skär kurver som de inte kan se igenom. Denna grabben ska vara glad att det inte var en liten mopedbil ( åker en dagligen på den vägen) som han klippte, för isf hade han troligen tagit ngn annans liv lr att det inte var mjölkbilen ( åker oxå där dagligen) för då hade han troligen ströket med själv.

*Mkt arg å upprörd Hunny*

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Rallyförare
1 075 Inlägg
11 december 2006
Jag har åkt av... Flera gånger, men denna smällen tog nog hårdast: www.sr1.se/filmer/ekero.wmv

-------------------------------------------------------------------------------
Flera vetenskapliga undersökningar visar att bilförare som ägnar sin största koncentration åt hastighetsmätaren, orsakar flest olyckor.
Senast redigerat av carnageman (11 december 2006)

1 002 Inlägg
11 december 2006
Frontade me en stadsjeep i en korning.
riktigt illa tog smällen för bilen, trots att man körde i 30km.
glashalka gör en hel del.
+ vänster svängar är inget att leka med..
finns bilder på min sida om någon vill se.
48 papp för att laga så försäkringsbolaget löste in den sad

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

608 Inlägg
11 december 2006
HardcoreHunny skrev:
SpotniX skrev:

Precis så gjorde grabben som frontade mig å sambon för 2månader sedan....genade i en skymd kurva asså.
Men vi mötes precis i kurvan så han hade inte en chans att varken bromsa direkt lr ratta undan. Inte vi heller tyvär, så resultatet belv en rygg som kanske e förstörd för livet, en fot som kanske aldrig kommer funka som den ska igen, en sönderslagen hand å ett gäng brutna rev å en punkterad lunga. En jävla massa onödig smärta å lidande på av att Mr E inte tog kurvan i den fart han skulle å som följd skar den så grovt att vi frontade med största smällen på passagerar sidan. (Mr Es blanka framdäck var la ingen höjdare heller...)

Å jag e ingen moraltant utan tycker själv att det kan vara roligt ibland att rasta bilen, men då endast där jag har totalt frisikt! Men jag är mkt sne på de som skär kurver som de inte kan se igenom. Denna grabben ska vara glad att det inte var en liten mopedbil ( åker en dagligen på den vägen) som han klippte, för isf hade han troligen tagit ngn annans liv lr att det inte var mjölkbilen ( åker oxå där dagligen) för då hade han troligen ströket med själv.

*Mkt arg å upprörd Hunny*

fyfan, lät inge vidare de där sad. måste ha varit en jävla smäll!

old volkswagens never die,they just get lower:D

.......
2 655 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
carnageman skrev:
Jag har åkt av... Flera gånger, men denna smällen tog nog hårdast: www.sr1.se/filmer/ekero.wmv

-------------------------------------------------------------------------------
Flera vetenskapliga undersökningar visar att bilförare som ägnar sin största koncentration åt hastighetsmätaren, orsakar flest olyckor.

såg ut som de skulle gå riktigt åt helvete de där tongue. må ha blivit lite ur efter de där?...

3 182 Inlägg
11 december 2006
har varit med om något som kunde gå riktigt åt helvete,ja o en polare va ok bus körde med en opel ascona B helt orginal,kom i 140 runt ett S krön mitt i natten ok det va rull grus med asconans rutna helljus voltade 5 varv i luften som tur va så stälde sig bilen på alla 4 hjul,när vi 2 vaknade till så hoppade vi ur bilen fort som bara den ok 10 min senare stog bilen i lågor.det värdelösa med det hella va att vi inte hade nåra stålar på mobilerna ok det va ca:2 mil till närmaste hus så det va bara till att gå.ahh 15 stygn senare ok en hell gipsad höger arm så va man hemma.

1 Inlägg
12 december 2006
pukan2 skrev:
har varit med om något som kunde gå riktigt åt helvete,ja o en polare va ok bus körde med en opel ascona B helt orginal,kom i 140 runt ett S krön mitt i natten ok det va rull grus med asconans rutna helljus voltade 5 varv i luften som tur va så stälde sig bilen på alla 4 hjul,när vi 2 vaknade till så hoppade vi ur bilen fort som bara den ok 10 min senare stog bilen i lågor.det värdelösa med det hella va att vi inte hade nåra stålar på mobilerna ok det va ca:2 mil till närmaste hus så det va bara till att gå.ahh 15 stygn senare ok en hell gipsad höger arm så va man hemma.

Hehe, 5 volter var inte illa^^ Fantastiskt ändå att du kände att det var 5 volter, inte sant??big_smile

Forummoderator
26 341 Inlägg
12 december 2006
...kanske kan nämna att jag lyckades med en krasch med farsans bil häromvintern
som var så pass pinsam att den troligen kommer jaga mig resten av mitt liv, via
folk som pratar om det.

Körde fram till för några veckor sedan Honda - framhjulsdrivet. Och orutin som man
hade så var man därför ovan bakhjulsdrift och hur bilen reagerar.
Det var minus tjugo grader och jag var på väg hem. Kolsvart och vinterföre på byvägen.
Kommer i en svag vänsterkurva och det släpper bak. Jo vad gör jag?
Såklart gasar jag och tvärsläpper när jag märker att jag får ännu värre sladd av det.
Får retur som jag klarar av och ännu en men tredje gick åt fanders. Rakt ut i skogen
med Volvo 940:n och otroligt nog parkerar jag precis mellan två träd med högst
en decimeter till godo på båda sidor. Helt oplanerat.

Bilen klarade sig men ett antal bilar med bekanta passerade mig när de skulle upp på en
fest i en granngård. Många kort blev tagna...och dom pratar om det än!

Håller dock på och lär mig bakhjusldrift nu smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 182 Inlägg
12 december 2006
Zyxer skrev:
pukan2 skrev:

Hehe, 5 volter var inte illa^^ Fantastiskt ändå att du kände att det var 5 volter, inte sant??big_smile

va petig man kan va.

1 Inlägg
12 december 2006
Det var sommar 2002 och jag och mina polare stod och hängde på stan framför våra bilar. Jag ägde en VW Golf GTI som var styv som ett strykjärn på vägen. Plötsligt kommer det en Ferrari Testarossa körand förbi, och vi får genast fart på min bil och följer efter big_smile Ferrarin kör ut från stan i laglig fart. Men vi hoppas ju att få se att den skulle ge järnet. Det händer inte, Killen som kör den röda Ferrarin gasar inte alls. Jag kör om Ferrarin och den försvinner snappt ur synhål. Jag svänger in på en slingrig väg medan vi pratar att killen skulle lika bra kunna ha en wartburg som inte gasar endå. Jag kör ganska vårdslöst i kurvorna, men bilen följer strikt efter mina rattdrag. Fast jag har nästan full bil. Jag blir väldigt inponerad av vad ett par fjädror och dämpare kan göra åt prestandan. Det tycker mina polare också. Nu kommer det en raksträcka och efter det en S kurva. Ja tänker att de måste nog gå att ta den kurvan ganska hårt. Ja gasa upp bilen till 120km/h i timmen och polarna jublar.Nu tar vag innerkurvan och tror att det ska gå. Bilen släpper lite gran. Nästa kurva kommer allt för plötsligt och bilen ligger i fel linje för att kunna ta den här kurvan rätt! Jag bromsar försiktigt men det hjälper inte. Ja har inge ABS och jag kommer allt för fort. Bilen får sladd på alla fyra hjulen och jag rattar i mot i returen mad  Bilen kastas hit och dit och jag försöker parera, samtidigt som jag försöker ta ner farten. I 60km/h slår bilen runt av g-kraften och törnar mot ett dike. Bilen slår upp mot dikeskanten och hastigheten är så hög ennu att bilen tippas över på tak av kraften. Allt blir uppochner i cupe'n Och allt blir tyst för en stund. Jag frågar om alla är okej, och får ett positivt svar av alla. När vi har vevat ner ett fönster och alla har tagit sej ut så, ser alla ut att må ganska bra efter omständigheterna. Jag ringer efter en bergningsbil. Min bil blev skrot, men inga personskador uppkom. Nu har några av de inblandade personerna barn. Och jag var chaufför. Jag hade änglavakt.

30 Inlägg
13 december 2006
hmmm  e jag den enda som kört av på torr asfalt....smile jaja kör väl inte så bra kanske
iallafall i en rondell med gamla GT mustangen...fick sladd.
ska nog ta det lite lugnt när men e ny i bakhjulsdriven bil med antispinn urkopplad hehe

676 Inlägg
13 december 2006
själv har jag aldrig fart av vägen på varken torr eller blöt asfalt smile därimot å kana jag in i en stor snöhög på en parkering efter att man skulle sladda lite fint smile sen så har jag sladdat ner i diket 2ggr men aldrig fått några skador på varken mig själv, passagerare eller på bilen. då jag åkt av vägen så har de kanske handlat om en maxfart på drygt 35-40km/h

sen har de varit nära några gånger. höll på o åka av i 90km/h pga en kompis ryckte handbromsen och släppte inte. som tur var så höll man hårt i ratten. så inget hände.

845 Inlägg
13 december 2006
tur man klarat sig.. big_smile men de lär väll komma snart när man laddar på stenhårt i en fetkurva med 240iin på jätte bamba ställ tongue

Sök