2637
Sök

850R laddar inte som den ska?

Leg. Psykopat
28 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
#1
Tjenare, har nu efter ca 5 månader bytt alla tryckrör och slangar i förhoppning att det var dessa det var läckage i.
Förgäves.. Under all tid som jag har ägt min R så har den endast laddat 0,4 Bar och man har hört ett pys under tiden den laddar över 0,2 samt att den "slår ifrån" när man kommer upp i vissa varv/hastigheter (dessa varierar).
nu efter att jag har bytt dessa tryckrör och blåst ur luftfiltret så laddar den 0,5 Bar, pyser inte men slår fortfarande ifrån och ger fortfarande den där känslan av att den inte får tillräckligt med luft. Då jag har för mig att den ska ladda ca 0,8 Bar original så vill jag gärna att den ska göra det då också.
Hjälp? Vart kan felet sitta? Det enda som jag kan tänka på är:
1. ECU
2. Luftfilter eller att luft smiter innan den har kommit till turbon
3. Magiska troll under huven som har valt att göra mitt liv till ett ekonomiskt helvete som sitt livs arbete.

-Kan inget men vill mycket..
--------------------------------
"Rödblockarna beter sig som spastiska tröskverk med parkinson.." -vEight

1 679 Inlägg
2 december 2014
#2
Tändstift?
Tändkablar?
Tändspole?
Trasig wastegate ger dåligt ladd eller väldigt mycket, alternativt slapp wastegate.

Bränslefilter?

Gör en duktig service så kan den somsagt gå mycke bättre smile

Även tät katalysator kan ge lågt ladd.

Dessa bilar är ganska könsliga vad gäller sina tänddelar smile

Lycka till smile


344 Inlägg
2 december 2014
#3
Jag hade samma fel på min T5-R och det visade sig vara luftmassemätaren smile

383 Inlägg
3 december 2014
#4
På dina bilder har du en öppen "dump" sitter den kvar än så kasta den så långt du kan in i grannens trädgård, återställ sedan originalet.

Leg. Psykopat
28 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
#5
Tack alla för svar, får se vad som händer härnäst då..

Laud skrev:
Jag hade samma fel på min T5-R och det visade sig vara luftmassemätaren smile

Hur löste du det problemet? min har jävlats lite nu på slutet så det kan nog vara den som förstör för mig med

-Kan inget men vill mycket..
--------------------------------
"Rödblockarna beter sig som spastiska tröskverk med parkinson.." -vEight

220 Inlägg
3 december 2014
#6
Har du bytt ut den otroligt irriterande magnetventilen...
Den ställer väl också till det med laddtrycket om jag inte minns fel.
Kontakta ATM annars...det dom inte vet om volvo 5:or och turbo är nog inte värt att veta...
Slå dom en signal..

220 Inlägg
3 december 2014
#7
Har du bytt ut den otroligt irriterande magnetventilen...
Den ställer väl också till det med laddtrycket om jag inte minns fel.
Kontakta ATM annars...det dom inte vet om volvo 5:or och turbo är nog inte värt att veta...
Slå dom en signal..

344 Inlägg
3 december 2014
#8
Jag bytte lmm. Testade först att koppla bort den o provkörde sen, gick som ett skott, då visste jag att det var den. Kan även vara som ovanstående skrev: magnetventilen.

Leg. Psykopat
28 Inlägg
7 december 2014
Trådstartare
#9
Laud skrev:
Jag bytte lmm. Testade först att koppla bort den o provkörde sen, gick som ett skott, då visste jag att det var den. Kan även vara som ovanstående skrev: magnetventilen.

Testade att koppla bort den idag och det blev skillnad, den slog inte ifrån vid 3.000+ varv och jag tror den laddade lite mer, ska testa byta den i framtiden. Funkar inte det så får jag felsöka lite mer hmm

-Kan inget men vill mycket..
--------------------------------
"Rödblockarna beter sig som spastiska tröskverk med parkinson.." -vEight


Sök