2771
Sök

Audi a4 1.8t -97 elfel, HJÄLP

6 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
Hejsan, behöver lite expertishjälp angående min bil.

Allt började imorse när jag skulle till skolan, jag satte mig i bilen och vred på nyckeln och bilen hoppade igång men dog efter ungefär en sekund direkt efter. När jag vred på nyckeln igen och då kändes det som att bara startmotorn snurrade, men inte motorn så jag lade i backen och vred på nyckeln igen för att vara säker på att startmotorn vred runt motorn, vilket den mycket riktigt gjorde den gången. Sen prövade jag att starta bilen igen med nyckeln och då hoppade den igång och jag for till skolan.

I eftermiddags så började bilen bete sig väldigt underligt när jag skulle åka en 4-mils sträcka, det är som att den stänger av sig helt tvärt och bromslampan börjar lysa och det piper i bilen men i detta skede så går bilen fortfarande.

När jag skulle hemöver igen så kändes det som att startmotorn glappade när jag vred på nyckeln, jag vred en gång och startmotorn gick i ungefär 1-2 sekunder men bilen startade inte så jag höll nyckeln i "startläge" och efter 4-5 sekunder hoppade startmotorn igång igen och bilen startade. Efter ungefär 10 minuters åkande så bara tvärdör precis all el i bilen. Inte ens varningsblinkers fungerade, sen efter ungefär 3 minuter så kommer elen tillbaka och bilen startar men även denna gång så känns det som att startmotorn glappar ett par gånger innan bilen hoppar igång.

Sedan kan jag köra i 5-10 minuter innan bilen hugger till igen och bromslampan blinkar och piper och så blir det 2-3 gånger innan bilen tvärdör på nytt och all el bara försvinner. Notera också att jag inte hade rört någonting på bilen innan elen kommer tillbaka av sig själv igen. Någon som haft liknande problem eller har tips på saker jag kan felsöka? Snabba svar uppskattas då jag måste ha igång bilen så snart som möjligt! MVH Robin

Avstängd
10 388 Inlägg
3 december 2014
Elfel är hopplösa, men knasande tändningslås låter ju inte helt osannolikt.

Har du möjlighet så få felkoderna utlästa, det underlättar enormt.

Blinkande bromslampa kan man få av allt från dåligt batteri till...ptja, felande bromsar

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
Grejen är ju den att jag kan inte få felkoderna lästa förrns imorgon när jag kommit hem å då innebär det att jag måste köra bilen 14 mil med detta problem hmm

Sök