2556
Sök

Kärringstopp och bilen startar inte

20 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
Hallå, har precis bytt upp mig (trodde jag) och köpte en Skoda fabia 1,2 -03 igår, idag fick jag kärringstopp och bilen startar inte efteråt, tar bort pluspolen i 10 min, går bara runt på startmotorn, fram till dess att jag låste bilen och låste upp, då startade skiten direkt. Den gula motorlampan tändes och det luktade soppa. Lampan lyser än men bilen går, någon som har tips och idéer på felsökning? Kan ev få tag i en dator för att läsa av felkoden, men fram till dess tas alla tips tacksam emot smile

4 478 Inlägg
4 december 2014
soppalukten kan bero på startförsöken du gjorde utan att bilen startade,kör ett tag så kommer den nog bli bra av sig självt...ang,motorlampan,så antingen slocknar den av sig självt när du kört ett tag eller så kan du lossa på battkabeln en liten stund

20 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
Förmodligen beror soppa lukten på det. Men att den vägrade starta efter stoppet är jag intresserad av att ta reda på orsaken, vill inte behöva låsa och låsa upp bilen på essingen om den stannar där precis tongue

2 310 Inlägg
4 december 2014
Någon form av immobilizer som slår in så du inte får någon gnista? Bara en gissning, kan inte mycket om Skoda tyvärr.

20 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
Nej samma här, har aldrig haft en Skoda innan, men imobilizern tänkte jag också på eftersom den hoppade igång när man låste och låste upp bilen, skumt är det i alla fall.

20 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
Ååhhhhh nu hände det igen, bilfan startar inte, men den här gången var jag bara och handlade, bilen går bara på startmotorn, luktade åter igen soppa som fan, fick bogsera hem bilen. Startade igen när jag kom hem, WTF?? Blir galen, ingen som har något tips? Tändspole eller startspärr är min gissning, ingen som vart med om liknande?

4 478 Inlägg
5 december 2014
du får nog ta fram felcoder,lyser det ingen lampa i panelen,typ en nyckel? när du försöker starta,har du provar med en annan nyckel när den inte startar?

20 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
Den gula motorlampan lyser, ska köra diagnos på den imorgon. Ja jag har provat med annan nyckel.

Sök