Nu har jag tillslut bestämt mig för att starta en projekttråd för 940in eftersom jag har en del planer som kommer att genoföras allt eftersom. Bilen införskaffades i originalskick, körd av en farbror som ägt bilen sedan nästan ny. Idag har bilen rullat 28486 mil, den bör alltså gå många mil till!
Då vintern närmar sig så kommer nog inga större modifieringar att genoföras innan sommaren. Då kommer den även byggas som gatbil är tanken. Så nu i vinter kommer det ske en del mindre förändringar som jag ska försöka uppdatera här. De större planerna har jag tänkt hålla hemliga än så länge, men tveka inte att kommentera och ge gärna förslag
Ungefär så här såg den ut när den införskaffades!
En del rost på de vanliga ställena och lite skönhetsfel som kommer att åtgärdas i framtiden.
För drygt två veckor sedan gav det helt slutkörda dubbelmassesvänghjulet + lamell med sig, och en vän fick bogsera mig hem. Så då blev det till att putta in bilen i garaget och palla upp för att plocka ner växellåda tillsammans med svänghjul och koppling.
Gamla delarna
Smällt gummi från svänghjulet, jag tror farbrorn hade en förmåga att spinna lite för mycket på kopplingen..
Ett helvete att bli av med i vilket fall, lyckades kladda ner halva garagegolvet och även dra med kladdet in på hallmattan, inte uppskattat av mor min..
I början av förra veckan beställdes lite saker från timosmotor.com, bl.a stumt svänghjul och lamell. Har inte fått sakerna än men hoppas få de imorgon så man hinner få ihop bilen till helgen, inte kul att vara utan bil!
Dags att packa ihop datorn för ikväll så kommer nästa uppdatering imorgon, ha det!