3146
Sök

Audi A4 1,8TS Quattro -04

3 Inlägg
7 december 2014
Trådstartare
#1
Hej jag har ett problem med tempen enligt dysplayen så är motorn uppe i 90 grader direkt ja startar bilen åå jag vet inte varför den visar att motorn står i 90 grader.

Jag misstänker att de är för att tempgivaren är trasig! men jag undrar om det går att kolla tempen på motorn på något annat viss typ som genom acc dysplayen ??

Om du turbo har, Så kan du ladda bar;)
78 Inlägg
7 december 2014
#2
Kan varar fel på mätaren. Dra ur - polen på batterit och sätt tbx den;9


Avstängd
10 388 Inlägg
7 december 2014
#3
Det är vanligt att tempgivaren ger upp.

Men ja, det går att kolla ECT via ac-panelen (den visar då det värde som databoxen får...från samma givare, men iaf)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 Inlägg
7 december 2014
Trådstartare
#4
Tack så mycket för hjälpen ska prova och se vad som händer smile

163 Inlägg
7 december 2014
#5
menta1 skrev:
Hej jag har ett problem med tempen enligt dysplayen så är motorn uppe i 90 grader direkt ja startar bilen åå jag vet inte varför den visar att motorn står i 90 grader.

Jag misstänker att de är för att tempgivaren är trasig! men jag undrar om det går att kolla tempen på motorn på något annat viss typ som genom acc dysplayen ??

Tempgivaren eller mätaren. Köpte en A4 i augusti, förra ägarens kille hade bytt tempgivare men haft sönder den nya när han monterade... Jag bytte givare igen till en ny VAG original men mätaren funkade ändå inte. Lyfte då av batteripolen i 1 minut och satte på igen, sen funkade tempmätaren.

Ibland när man stänger av tändningen hänger sig mätaren där den står och står kvar där nästa start. Man kan då nollställa mätaren genom att få den att "svepa". Brukar ta ur säkringen till instrumentet i 30 sek och sätta i igen, då sveper mätaren och sen funkar den ett tag igen.

Detta är ett fel i instrumentet och jag ska lämna in det på lagning när jag pallar... (bilen går inte att köra utan instrumentet då startspärren sitter i det)

Du vet om det är instrumentet om mätaren står högre än 50 grader när tändningen är avstängd. Alla mätare ska gå ner till "noll" (50 grader på tempmätaren, eller tom tank på tankmätaren). Om mätaren inte går ner när man vrider av nyckeln, är det fel på instrumentet. Annars är det troligen tempgivaren.


3 Inlägg
25 december 2014
Trådstartare
#6
Tack så mycket för hjälpen!! Det va tempgivaren som de va fel på men nu är den bytt


Sök