En statusuppdatering ska ni få..!
Efter att jag "kört in bilen" lugnt och sansat runtom i byn stötte jag på patrull, den drar kopiösa mängder olja.
Tog loss tryckröret efter intercoolern (som är det lättaste röret att ta loss) och det är en oljefilm där i. Alla rör och intercooler var rengjort innan montering självklart.
Det drar mig direkt till en slut turbo, vilket jag tyckte skulle vara märkligt då vid nära inspektion tycktes den vara i nära på nyskick.
Skruvat loss röret på turbon och inga glapp finns överhuvudtaget, dock finns det en film med olja.
Innan första uppstart fick bilen pumpa upp oljetrycket ordentligt, gjorde nästan slut på batteriet (1 minut körande på startmotorn) fyllde turbon med olja innan tryckröret skruvades på. Varigt väldigt noga med ihopsättning och "hygienen" kring alla detaljer, mätt alla vitala spel med mera.
Så för mig är det hela ett stort mysterium.
Att notera har oljestickan kontrollerats innan varje start och stickan var i topp innan körning, och nu under minimum. Över 1 liter olja har försvunnit.
Inga läckage, allt är torrt och fint. Ryker inte heller eller luktar illa när jag kör.
![sad](img/smilies/sad.png)
Ska byta oljan till en tjockare olja om det är av denna anledning att jag får problem (Kört på Mobils NewLife olja 0w40)