4 januari 2015
Trådstartare
Hej
Körde min Saab 9-3 2.8t Aero XWD -08 i förrgår utan några som helst tecken på fel men i morse så började motorlampan lysa direkt vid start.
Körde kanske 2 km lugnt och den betedde sig normalt. Den är chipad med BSRs steg1 och med min PPC så satte jag in original programmet igen. Motorlampan tändes inte igen och jag körde iväg. Hann väl ungefär 5 km innan bilen mer eller mindre dog, motorlampan tändes igen och den varnade i displayen att det bara gick att köra med begränsad fart. Provade då att mappa om den igen och med liknande resultat, kom en liten bit till men sen fel igen. Nu när jag mappar om den så slocknar inte motorlampan och den går väldigt väldigt dåligt. Den ger även ett annorlunda dumpljud har ett öppetsportluftfilter och normalt så ger den ifrån sig ett distinkt rappt dumpljud och nu låter det mer som en häst som frustar.
Tändspolarna och tändstiften bytes i somras då servades även bilen på en saabverkstad.
Har ingen felkodsläsare för tillfället så vet inte vad felkoden är.
Har försökt kollat vaccumslangar och allt runt i kring det men är så jäkla trångt så man ser ju ganska dåligt.
Finns det nån som varit med om liknande fel och kan tipsa om vad det kan va? Bävar inför att lämna in den då det inte är gratis, men måste man så måste man.
Mvh Erik
Senast redigerat av Johansson7 (4 januari 2015)
"Float like a Cadillac, sting like a beamer"