Ja här var det länge sedan man skrev något så det är på tiden, sist så stod bilen med havererad huvudkopplingscylinder och sopslut bakdäck.
Huvudcylindern byttes mot en begagnad som jag fick gratis av Spuramannen(Rickard)så jag skulle hinna få bilen klar till Uppsala wake up meet , stort tack för det.
Däcken byttes även de och då Michelin PS2 i mina dimensioner var slut i typ hela Europa för stunden så valde jag att testa Pirelli vilka jag aldrig vart riktigt nöjd med, tyckte bilen känndes mycket slirigare under hård acceleration än med Michelin däcken
Jag hann med nöd och näppe få bilen klar inför träffen, den begagnade huvudcylindern var dock inte helt 100% och hade ett litet glapp mot toppen och detta hade Rickard förvarnat mig om men jag ville bara ha bilen körbar till träffen.
Sen fick jag hem den helt nya GT2 huvudcylindern och monterade dit den fortare än ögat,
så nu har man blivit rätt vass på att lufta Porsche kopplingar efter den här sommaren.
Dock så upptäckte jag spår av kylarvatten läckage omkring växellådan, så det lär åtgärdas i vinter.
Tiden gick och det började närma sig avställning, så jag tog bilen på en sista åktur och tvätt innan avställning, när jag kom fram till det lokala tvättstället visade det sig att jag hade fått punktering på höger bakhjul och hade antagligen kört med det ett tag.
Det är andra gången jag fått punktering med denna bilen utan att märka något innan det var för sent, så det splitt nya däcket var så klart bortom all räddning.
Nästa säsong får jag se vad det blir för däck, jag gillar ju Michelin men de är alldeles för dyra för att bara kunna köras med 2-3 säsonger så om någon har några rekkomendationer får ni gärna höra av er.
Så för att summera 2016 så gick bilen helt galet bra och jag började även bli kompis med den nya Sinter kopplingen, sen kom haverierna på löpande band förvisso inget stort men ändå jävligt tråkiga. Summa sumarum så är jag rätt nöjd ändå eftersom att jag fick njuta av min röda pärla så länge det varade iaf, den var jävligt saknad hela 2015 så detta var ändå rätt bra plåster på såren