Mercedes S500 long som ska byggas om lite. ska börjas med sänka den och sätta tillbaka en AMG front som satt där från fabrik. ska fixas lite rost som jag kommer visa lite hur man enkelt kan göra hemma utan massa utrustning kommer... Visa mer
Du har ju kromlister på fronten och ska du ha svart grill så får du nog ta och fixa listerna samtidigt. Men testa först med grillen, antar att den ska dippas.
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Du har ju kromlister på fronten och ska du ha svart grill så får du nog ta och fixa listerna samtidigt. Men testa först med grillen, antar att den ska dippas.
tror det kan gå ändå... men blir nog grillen först... japp kör dipp
jag har monterat på fronten. det gick ganska lätt men tyvärr så var ett fästa mellan skärmen och stötfångaren sönder rostat. men får sitta så tills jag köpt nytt fäste.
några bilder när frånten är monterad. passa även på plastidipa grillen mattsvart..
Snyggt jag hade dock kört med trälisterna som de är ! Trä passar in i en bil som denna, sen hade jag kört på kromad grill också. Ser lite mer vuxet och moget ut, och passar bättre på en s klass
då har jag gjort så att jag tog bort dippen för göra den bättre
men blev inte så mycket bättre. tycker biltemas gummifärg som den så fint heter. har blivit mycket sämre nu när dom bytt.. riktigt skit.
så här blev den...
så här monterad
sen en annan sak jag börjat på är huven. då denna front är från en 2004 så har den facelift huven som ser anolunda ut den har ingen ram runt grillen så nu tar min huv i fronten lite. och gör så den åker ner och passar inte så bra som den gör när huven är öppen.. så måste ta bort lite från huven.. börjat men inte klar än.
som ni ser där pilarna är så är det glapp.. för huven trycker ner stötfångaren.
här tar den i stötfångaren.
börjat kapa bort i huven. är alu huv så enkelt att slipa i