Bitarna börjar falla på plats, skjutdörren och allt i den är på plats. Life-listen är tillbaka och jag har monterat Touran dörrlisterna. En sak till, JAA den ska sänkas igen men de blir efter besiktningen 😊
Johan (fredagen_den13e) har nu lackat backspegelfötter, plåten vid rutan samt emblem blanksvart 👍 Även detta blev monterat idag.
Har idag även monterat klart bakdörrarna och kopplat om skyltbelysningen. Finns nämligen bara plats för en lampa nu när skyltuttaget är smalt. Sist men inte minst, Touran dörrsidorna är monterade igen så nu ser den ut som en bil igen 👍
Idag blev det besök hos Carspect, rätt kul att se personalens reaktion på bilen och jag fick lite nyfikna frågor och beröm för gott skick 👍 En sak hade jag dock missat helt, bakljusen från Caddy -16 har inga reflexer, vilket man kanske borde förstått med tanke på att de sitter i stötfångaren 😊 Nu blev det alltså lite högre prio att lacka bakstöten, så jag lämnade in den på lacken redan idag.
Snygg som fan. Förstår att du fick uppmärksamhet av Bes. Gubben Angående reflexer så antar jag att du behöver göra efterkontroll på. Så kan du bara klistra dit 2st från biltema med dubbelhäftande tejp så kan du iaf besikta
Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Snygg som fan. Förstår att du fick uppmärksamhet av Bes. Gubben Angående reflexer så antar jag att du behöver göra efterkontroll på. Så kan du bara klistra dit 2st från biltema med dubbelhäftande tejp så kan du iaf besikta
Va inne på reflexer, gjorde så på hojen förut. Men vi får se hur lång tid de tar att lacka bakstöten 😊
Fick de sista från lacken idag, takvingen samt även en stötfångare. De gick fort
Så idag har jag bytt stötfångare, monterat tillbaka backkamera och limmat vinge bland annat. Har även hunnit hämta lite bromsar som jag fick av "mangeSBR" här på garaget. Från Audi A3 2.0T, tror de ska passa utan större ändringar så jag ska kika på det nu framöver
I morgon blir de bara en tvätt och sen haka på husvagnen för att åka på NordicAudi Swapmeet, de blir Caddyns första bilträff (träffen dock på Lördag, men tjuvstartar med grillat och nån öl på Fredag).