Hej!
För tre veckor sen kom jag på den briljanta idén om att det hade vart roligt att ställa ut bilen på elmia, då mina kompanjoner i Black Shadow Racing skall ställa ut gat-Camaron, så varför inte jag? Visserligen, min bil är inte så ball, inte i så bra skick.. Hur gör jag? Man slösar bort hela månadslönen? Bygger på bilen dag och natt? Återstår att se.
Bad iallafall polaren i teamet att kontakta bilsport och kika med dem om dem ville ha en asball gat-driftingbil, svaret var njaaaaa har den turbo? - Eh, nej, vem kommer se om det är turbo eller ej?
Saksamma, Torsdagen innan allahjärtansdag så satt jag ensam, och tänkte nu jävlar stoppar jag i en turbo i bilen!
Uh.. Ringde en kompis, frågade om han ville vara med och turbokonvertera min motor, M54B30, på en hel, eller ja, en lördag och söndag, han sa ja! Kul utmaning.
Off we go... Började demontera lite lätt på fredagen.
Av med framvagnsbalken, bort med allt onödigt som tar plats!
Inpassning av intercooler, hade seriös brist av bildelar, så ungefär 50% av helgen, gick seriöst åt att leta bildelar och åka runt...
Helvete, lovar, ingenting passade... Dock passade det bra på denna bild, men när allt satt på plats, fick ingenting plats, storsläggan var min bästa vänn!
Wastegaterör uppåt? Screampipe på g :-D
Hamra, hamra tills det får plats!!
BAM! Söndag morgon 04:någonting, turbon är på plats, lite wastegateskit kvar och småtrams, som senare visade sig ta flera timmar att fixa!
Efter en alldeles för lång sovmorgon, och åkande letandes efter bildelar. så var vi igång igen..
Jappjappjapp, söndag kväll, exakt kl 21:00, precis på deadlinen.. VI ÄR KLARA!
Dags för en lång vila tills nutid, helgen efter så vilade vi, och helgen efter det fortsatte vi bygga, mer om det snart..