Då var det dags igen :banghead: Eller ja det var förra veckan.
Har varit ett väldigt högt tjutande vid ladd så misstänkte tryckrör men det var tätt, det var dumpventilens membran som brustit, vilket gjorde att dumpventilen ej längre höll slutet vid laddtryck. Var coolt surge-ljud vid gassläpp dock.
Dumt nog så kan man inte byta membran med turboaggregatet på plats.
Boven hehe, fyndigt
Finns ej att köpa nya så då blir det raggarlösning, mot clas!
Silikonduk armerad med reflonbelagd glasfiberväv. Dock bara ensidig silikonbeläggning, vänder silikondet mot kompressorhuset där den har mekanisk kontakt. Inget mekaniskt slitage mot dumplocket så där går det bra utan slitage.
På plats
Tätat med . på ena sidan som saknar gummi. Smort med . för att förlänga livstiden.
Annars så verkar den ha klarat sig bra även om den övervarvat med 1.5 ladd och öppen dumpventil
Gör membran på beställning om så önskas.
Ihop igen
Installerat HID i lyktorna, var uruselt innan, bra mycket bättre nu.
Ballaster strybord, fick förlänga lågspänningsmatning med grön kabel.
Barbord
Halogen - HID
Dioder i hela kupén och t.o.m. i visiren
Annars så går bilen bra, frid och fröjd.