16 februari 2015
Trådstartare
Hej!
Min Volvo 940 ska trimmas så jag har köpt justerbar wg och trimchip.
Bilen rycker dock om man gasar länge med ladd under längre period, eller konstant om man har 1 BAR. Har provat mycket men inget har löst rycken. Antar att det är misständningar, känns som att köra in i en betongvägg.
Jag har:
Provat många olika chip, även original med problemet kvarstår.
Justerat laddtryck till 0 varav inga ryck sker, det blir mer och mer ryck desto mer jag laddar, kör på 0,7 BAR just nu och det rycker mest om man gasar under lång period.
Bytt hela tänd satsen förutom rotor som såg fin ut. (stift, tändkablar, fördelarlock, spole)
Nyligen bytt till en värre 255L bränslepump från KL. Även där jag fick chippen (provat både ekonomi och vanliga turbotrim chip).
Bytt bränslefilter.
Nu har jag snart bytt ut hela bilen, jag har bara en felkod: Styrdon 1-1-2, kan vara chippens fel eller en trasig guldbox. Men då.tycker jag att den inte borde gå alls, men vad vet jag.
Har iaf stora problem med detta, har vänt mig till detta forum många gånger utan att hitta den rätta lösningen.
Ideer?
Min senaste teori är att justera elektrodavståndet på stiften för att se om det hjälper, men känner att jag är ute och cyklar.