3592
Sök

Peugeot 605 Allt börjar sakta sluta funka (batteriet?)

104 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
#1
Tjena!

Skriver utförligt så folk vet precis vad som hänt, har ni frågor så skriv såklart, hoppas någon är villig att hjälpa!

Har då problem med en peugeot. Denna bil brukade stå rätt mycket stilla då den var rätt sliten och batteriet laddades ur snabbt. Då jag skulle börja använda den för att pendla till det nya jobbet så fixade vi till med ett nytt batteri och handbromsen fixades också (hyfsat). Så den startade utan problem och allt gick fin fint.

Nu har det dock börjat hända en rad med problem, jag kan numrera dom i den ordningen allt började hända.

1: Kopplings pedalen har börjat vibrera mer och mer men nu har den slutat öka men vibrationerna äger fortfarande rum, tack vare att den vibrerar och träffar någonting så låter det rätt mycket, i vissa lägen kan den bli tyst men oftast vibrerar den rätt mycket, vet inte om det är trampnings lagret eller ej, detta har hållit på i cirka 3 månader nu.

2: För ca en 1 månad sen så kändes det som att bilen slukar väldigt mycket bensin, tankar för ca 300 kr och mätaren visar rätt tydligt på att den har tappat bensin på bara 3 mil. Detta är jag dock inte säker på. Mätaren beter sig lite lustigt också och kan visa mer och mindre lite hur den vill men inte mycket i marginal.

3: För ca 2 veckor sedan började hastighets mätaren visa fel hastighet, när man gasar upp lite så är det precis som den tror att 80 km/h är 0 km/h och börjar då mäta där uppe, bromsar man så går den ner nära 0 km/h där den ska vara. Knackar man då till på rutan vid mätaren hoppar den till rätt läge, men det händer igen vid jämna mellan rum, oftast när det stått stilla under dagen. Men inte sett det som ett större problem då man kan bara knacka till lite lätt.

4: För ca 1 vecka sedan så har själva stereon börjat att stänga av och starta sig själv med kanske 5 sekunders intervall, vilket gör det omöjligt  att lyssna på radio/CD.

5: För ca 1 vecka sedan, då radion började så började även vindrutetorkarna gå väldigt sakta, att dom verkligen fick kämpa sig över rutan.

6: Idag efter allt detta så hade jag parkerat bilen för att köpa en grej, kom tillbaka och bilen vägrade starta, ringde då min far så han visste vad som hade hänt, efter ca 10 minuter startade den igen, men då funkade inte bensin mätaren, hastighetsmätaren eller varvmätaren, den gick väldigt tungt bilen så parkerade vid en annan parkering och precis där dog den igen.

Så någon som vet vad detta beror på? Rätt mycket lutar åt batteriet men då batteriet var nytt och funkat i någon månad men nu slutade och verkar då inte heller laddas av bilen så kanske det är något med generatorn?

Någon som har någon idé? Behöver ha bilen fungerande O.o
Senast redigerat av Skillerns (23 februari 2015)

1 230 Inlägg
23 februari 2015
#2
jag skulle nog köpa eller låna en multimeter, starta bilen och mät på batteriet. du bör ha över 14 volt på batteripolerna! har du mindre än 14 volt är det generatorn felet ligger i. har du över 14 volt så ligger felet någon annanstans och är antagligen någon jordkabel som har ärgat sönder eller liknande smile


104 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
#3
Zzoink skrev:
jag skulle nog köpa eller låna en multimeter, starta bilen och mät på batteriet. du bör ha över 14 volt på batteripolerna! har du mindre än 14 volt är det generatorn felet ligger i. har du över 14 volt så ligger felet någon annanstans och är antagligen någon jordkabel som har ärgat sönder eller liknande smile

Tack! Ska testa detta! smile

104 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
#4
Zzoink skrev:
jag skulle nog köpa eller låna en multimeter, starta bilen och mät på batteriet. du bör ha över 14 volt på batteripolerna! har du mindre än 14 volt är det generatorn felet ligger i. har du över 14 volt så ligger felet någon annanstans och är antagligen någon jordkabel som har ärgat sönder eller liknande smile

Okej, nu har vi bogserat hem bilen. Innan vi började bogseringen testade vi starta den, det gick men den gick inte på alla cylindrar, varvmätaren hoppade lite upp och ner och sakta så började bilen dö igen. Vi mätte batteriet och det visade först 11.3 volt, med tändningen på visade den 9 volt. Den är nu på laddning.

Vet inte om detta kan bero på laddnings regulatorn eller då generatorn, möjligt jordfel. Batteriet var nyköpt för 3 månader sen men det kanske aldrig egentligen har laddats så det dog nu då eller vad tror ni? Uppskattar all hjälp! Vill inte behöva köpa ny bil för att denna inte förtjänar några nya delar, vill fixa den men kan inte mycket om bilar tongue

6 165 Inlägg
23 februari 2015
#5
Hej!
Du laddade väl batteriet när du köpte det?! 12-16 timmar laddning är lagom i rumstemperatur.
Är det kallt ute tar batteriet inte laddning. Mät spänningen över polerna när du kör motorn. Har du frisk generator ska spänningen ligga på 13,4-14V.

Det verkar som om din generator eller möjligen kolen/laddningsregulatorn  i generatorn behöver bytas.
Ta loss generatorn och lossa laddningsregulatorn.
Ta samtidiigt en titt på slitytorna (kollektorn ) på generatorn. Är slitbanan på kollekton väldigt sliten så byt generator.


104 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
#6
jaka54 skrev:
Hej!
Du laddade väl batteriet när du köpte det?! 12-16 timmar laddning är lagom i rumstemperatur.
Är det kallt ute tar batteriet inte laddning. Mät spänningen över polerna när du kör motorn. Har du frisk generator ska spänningen ligga på 13,4-14V.

Det verkar som om din generator eller möjligen kolen/laddningsregulatorn  i generatorn behöver bytas.
Ta loss generatorn och lossa laddningsregulatorn.
Ta samtidiigt en titt på slitytorna (kollektorn ) på generatorn. Är slitbanan på kollekton väldigt sliten så byt generator.

Ska ta en titt på det imorgon då det laddat, om den visar runt 14 v när motorn körs, vad kan det då vara som gör bilen så konstig?

När du menar, att om den visar runt 13 V när motorn kör så har jag frisk generator, att du tar den slutsatsen är för att när motorn kör så ska generatorn generera 13 V till batteriet och jag ska även då kunna läsa av det även ifall batteriet ligger på ca 11 V då bilen är av? Bara en fråga så jag förstår dig, vill lära tongue
Senast redigerat av Skillerns (23 februari 2015)

Forummoderator
18 042 Inlägg
23 februari 2015
#7
Jag skulle säga att normal volt när bilen går är 13.8 till 14.4 volt. Om bilen är avstängd och batteriet visar under 12.6 volt är det mindre bra laddat. Vid 12.3 volt är det i princip slut...

Om batteriet var dåligt skulle bilen gå klockrent så länge den laddar (om det nu inte är helt sopslut, inte troligt med tanke på att du bytt) Jag skulle ta en koll på laddning/generator. Eftersom du nämner 11.3 respektive 9 volt så känns det som bilen inte laddar.

Ofta lägger mätare av när spänningen ger upp... De visar fullt för att sen slå i botten... Osv.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

104 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
#8
Hybridsmurfen skrev:
Jag skulle säga att normal volt när bilen går är 13.8 till 14.4 volt. Om bilen är avstängd och batteriet visar under 12.6 volt är det mindre bra laddat. Vid 12.3 volt är det i princip slut...

Om batteriet var dåligt skulle bilen gå klockrent så länge den laddar (om det nu inte är helt sopslut, inte troligt med tanke på att du bytt) Jag skulle ta en koll på laddning/generator. Eftersom du nämner 11.3 respektive 9 volt så känns det som bilen inte laddar.

Ofta lägger mätare av när spänningen ger upp... De visar fullt för att sen slå i botten... Osv.

Så du menar på att det måste ha varit bilen som inte laddar batteriet när den kör då jag har varit nere på 9 volt? För om den skulle ladda så skulle batteriet aldrig ha någon chans att komma ner dit även hur dåligt batteriet än va, om det nu inte var super dåligt så att säga.

Jag menar, bilen har aldrig stått stilla så länge så det hinner ladda ur. Funderar på.. om batteriet är nytt och laddat, tror du det kan hålla i tre månader utan laddning? Den kanske aldrig ens har laddat batteriet sen det sattes i, det var därför vi var tvungna att ladda det gamla batteriet så ofta manuellt för det först 1: så var batteriet dåligt 2: det laddades aldrig av generatorn vilket gjorde att det laddades ur så snabbt.
Senast redigerat av Skillerns (23 februari 2015)

Forummoderator
18 042 Inlägg
23 februari 2015
#9
Skillerns skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Jag skulle säga att normal volt när bilen går är 13.8 till 14.4 volt. Om bilen är avstängd och batteriet visar under 12.6 volt är det mindre bra laddat. Vid 12.3 volt är det i princip slut...

Om batteriet var dåligt skulle bilen gå klockrent så länge den laddar (om det nu inte är helt sopslut, inte troligt med tanke på att du bytt) Jag skulle ta en koll på laddning/generator. Eftersom du nämner 11.3 respektive 9 volt så känns det som bilen inte laddar.

Ofta lägger mätare av när spänningen ger upp... De visar fullt för att sen slå i botten... Osv.

Så du menar på att det måste ha varit bilen som inte laddar batteriet när den kör då jag har varit nere på 9 volt? För om den skulle ladda så skulle batteriet aldrig ha någon chans att komma ner dit även hur dåligt batteriet än va, om det nu inte var super dåligt så att säga.

Jag menar, bilen har aldrig stått stilla så länge så det hinner ladda ur. Funderar på.. om batteriet är nytt och laddat, tror du det kan hålla i tre månader utan laddning? Den kanske aldrig ens har laddat batteriet sen det sattes i, det var därför vi var tvungna att ladda det gamla batteriet så ofta manuellt för det först 1: så var batteriet dåligt 2: det laddades aldrig av generatorn vilket gjorde att det laddades ur så snabbt.

Beror på hur mycket du körde på dessa 3 månader... Men visst skulle den hålla laddning om batteriet är färskt och säkert klara 10 mils körning. Laddar den "litegrann" så kan det hålla längre om man kör ibland. Mät!

Du skrev att det står på laddning. Om bilen går perfekt ett antal mil sen så kan man misstänka dålig generator. Har du ingen voltmätare så dra på full kupefläkt med nyckeln i läge tändning. När bilen startas bör fläkten öka i varvtal pga den ökande voltstyrkan. Inget idiotsäkert test men ändå...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

104 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
#10
Hybridsmurfen skrev:
Skillerns skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Jag skulle säga att normal volt när bilen går är 13.8 till 14.4 volt. Om bilen är avstängd och batteriet visar under 12.6 volt är det mindre bra laddat. Vid 12.3 volt är det i princip slut...

Om batteriet var dåligt skulle bilen gå klockrent så länge den laddar (om det nu inte är helt sopslut, inte troligt med tanke på att du bytt) Jag skulle ta en koll på laddning/generator. Eftersom du nämner 11.3 respektive 9 volt så känns det som bilen inte laddar.

Ofta lägger mätare av när spänningen ger upp... De visar fullt för att sen slå i botten... Osv.

Så du menar på att det måste ha varit bilen som inte laddar batteriet när den kör då jag har varit nere på 9 volt? För om den skulle ladda så skulle batteriet aldrig ha någon chans att komma ner dit även hur dåligt batteriet än va, om det nu inte var super dåligt så att säga.

Jag menar, bilen har aldrig stått stilla så länge så det hinner ladda ur. Funderar på.. om batteriet är nytt och laddat, tror du det kan hålla i tre månader utan laddning? Den kanske aldrig ens har laddat batteriet sen det sattes i, det var därför vi var tvungna att ladda det gamla batteriet så ofta manuellt för det först 1: så var batteriet dåligt 2: det laddades aldrig av generatorn vilket gjorde att det laddades ur så snabbt.

Beror på hur mycket du körde på dessa 3 månader... Men visst skulle den hålla laddning om batteriet är färskt och säkert klara 10 mils körning. Laddar den "litegrann" så kan det hålla längre om man kör ibland. Mät!

Du skrev att det står på laddning. Om bilen går perfekt ett antal mil sen så kan man misstänka dålig generator. Har du ingen voltmätare så dra på full kupefläkt med nyckeln i läge tändning. När bilen startas bör fläkten öka i varvtal pga den ökande voltstyrkan. Inget idiotsäkert test men ändå...

Jag har voltmätare så det ska nog gå. Vad tror du om regulatorn då? Kan det vara den också eller är det störst sannolikt att det är generatorn? Begagnad sådan är ju inte jättebillig hmm

Men du verkar kunna rätt mycket, om du läser mitt första inlägg på tråden så kan du även läsa om hur jag beskriver vibrationer i kopplings pedalen, är det något du begriper dig på vad det kan vara? För är det lagret så är det kört för min den, blir alldeles för dyrt att fixa.

2 250 Inlägg
24 februari 2015
#11
När vibrerar "kopplingen".
Då du kör, när bilen står stilla och du trycker ned kopplingen, när du accelererar eller om du bara nuddar pedalen?

Endast mätning av spänningen över batteriets poler, när motorn är igång, kan leda folket vidare.

408 Inlägg
24 februari 2015
#12
Vänligen kika in på www.Peugeot-Sport-club.se och gör en tråd där. Där finns det nördar inom dessa bilar och även kurerna till dom vanligaste problemen.

Låter som att du borde kolla upp lite jordpunkter på bilen. Men mer på PSC wink

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

3 121 Inlägg
24 februari 2015
#13
1. Din bil laddar inte som den ska. Beror på generator/laddrelä eller jordfel. Laddningsreläet och generatorn sitter ihop i samma enhet, byter du generator får du ny laddreglering "på köpet". Jag skulle aldrig sätta i en begagnad generator då risken är stor att man får skruva igen om ett halvår.
2. Fyll full tank och notera mätarställning, kör 20 mil och tanka full igen så vet du om något är defekt i tankarmaturen.
3. Be någon kunnig titta på kopplingen. Kan vara urtrampningslagret men om kopplingen är sliten är det lika bra att även byta lammell (innan nitarna i kopplingen besöker svänghjulet så du får byta det med).
4. Att äga bil kostar, kvittar vilken bil du har, det du nämnt i tråden är delar som inte är särskilt dyra eller otroligt krånliga att byta.


104 Inlägg
24 februari 2015
Trådstartare
#14
viccoA skrev:
1. Din bil laddar inte som den ska. Beror på generator/laddrelä eller jordfel. Laddningsreläet och generatorn sitter ihop i samma enhet, byter du generator får du ny laddreglering "på köpet". Jag skulle aldrig sätta i en begagnad generator då risken är stor att man får skruva igen om ett halvår.
2. Fyll full tank och notera mätarställning, kör 20 mil och tanka full igen så vet du om något är defekt i tankarmaturen.
3. Be någon kunnig titta på kopplingen. Kan vara urtrampningslagret men om kopplingen är sliten är det lika bra att även byta lammell (innan nitarna i kopplingen besöker svänghjulet så du får byta det med).
4. Att äga bil kostar, kvittar vilken bil du har, det du nämnt i tråden är delar som inte är särskilt dyra eller otroligt krånliga att byta.

Tackar för ert svar, ska kolla upp dessa.

Det där med tankningen, menar du då ifall när den är full står den på ett ställe, kör en bit, tanka fullt igen, och kolla ifall den står på samma ställe?
Även då när man ändå håller på, tanka fullt, kö 10 mil, tanka igen och se hur mycket liter jag får i efter 10 mil för att se hur mycket den har dragit, för känslan säger att den drar mer än vad den borde o.o

Vad ser du som den bästa bilen just nu? Jag har inte ute efter en speciellt kraftig motor, vill bara ha en som håller och som drar lite tongue Kör till jobbet då kollektivtrafiken inte passar.

3 121 Inlägg
24 februari 2015
#15
Skillerns skrev:
viccoA skrev:
1. Din bil laddar inte som den ska. Beror på generator/laddrelä eller jordfel. Laddningsreläet och generatorn sitter ihop i samma enhet, byter du generator får du ny laddreglering "på köpet". Jag skulle aldrig sätta i en begagnad generator då risken är stor att man får skruva igen om ett halvår.
2. Fyll full tank och notera mätarställning, kör 20 mil och tanka full igen så vet du om något är defekt i tankarmaturen.
3. Be någon kunnig titta på kopplingen. Kan vara urtrampningslagret men om kopplingen är sliten är det lika bra att även byta lammell (innan nitarna i kopplingen besöker svänghjulet så du får byta det med).
4. Att äga bil kostar, kvittar vilken bil du har, det du nämnt i tråden är delar som inte är särskilt dyra eller otroligt krånliga att byta.

Tackar för ert svar, ska kolla upp dessa.

Det där med tankningen, menar du då ifall när den är full står den på ett ställe, kör en bit, tanka fullt igen, och kolla ifall den står på samma ställe?
Även då när man ändå håller på, tanka fullt, kö 10 mil, tanka igen och se hur mycket liter jag får i efter 10 mil för att se hur mycket den har dragit, för känslan säger att den drar mer än vad den borde o.o

Vad ser du som den bästa bilen just nu? Jag har inte ute efter en speciellt kraftig motor, vill bara ha en som håller och som drar lite tongue Kör till jobbet då kollektivtrafiken inte passar.

Hög bränsleförbrukning kan bero på trasig lambda sond tex, men även körstil. Det är en stor bil och den drar därför en del bränsle.


Forummoderator
18 042 Inlägg
24 februari 2015
#16
Koppling: Vet inte, sådana här fel är inte min grej riktigt... Men nog låter det som en bra ide att ta en titt innan "hela skiten rasar"

Generatorbyte tycker jag inte ska kosta mycket. Vad som kostar mycket är en personlig åsikt... Som bilhandlare fick jag lära mig en gyllende regel: Kostar det mer än hälften av bilens värde att reparera den är det inte värt besväret. 

Bra bil? Jag vet flera men vad ska det kosta? Missade jag ngn prisindikation?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

104 Inlägg
24 februari 2015
Trådstartare
#17
Hybridsmurfen skrev:
Koppling: Vet inte, sådana här fel är inte min grej riktigt... Men nog låter det som en bra ide att ta en titt innan "hela skiten rasar"

Generatorbyte tycker jag inte ska kosta mycket. Vad som kostar mycket är en personlig åsikt... Som bilhandlare fick jag lära mig en gyllende regel: Kostar det mer än hälften av bilens värde att reparera den är det inte värt besväret. 

Bra bil? Jag vet flera men vad ska det kosta? Missade jag ngn prisindikation?

Ah nej det skulle jag givetvis säga, dumt av mig att inte nämna det då man omöjligt kan säga en bra bil då, hehe smile
Hade tänkt mig runt 20 000? Eller är det bättre att vänta då, att man inte får en tillräckligt bra bil för pengarna. Volvo är ju som alla vet ett märke för ungdomar men..finns det bättre? Inte ute efter mycket hästkrafter eller bakhjulsdriven men givetvis hade det varit kul ifall det fanns.

Forummoderator
18 042 Inlägg
24 februari 2015
#18
Skillerns skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Koppling: Vet inte, sådana här fel är inte min grej riktigt... Men nog låter det som en bra ide att ta en titt innan "hela skiten rasar"

Generatorbyte tycker jag inte ska kosta mycket. Vad som kostar mycket är en personlig åsikt... Som bilhandlare fick jag lära mig en gyllende regel: Kostar det mer än hälften av bilens värde att reparera den är det inte värt besväret. 

Bra bil? Jag vet flera men vad ska det kosta? Missade jag ngn prisindikation?

Ah nej det skulle jag givetvis säga, dumt av mig att inte nämna det då man omöjligt kan säga en bra bil då, hehe smile
Hade tänkt mig runt 20 000? Eller är det bättre att vänta då, att man inte får en tillräckligt bra bil för pengarna. Volvo är ju som alla vet ett märke för ungdomar men..finns det bättre? Inte ute efter mycket hästkrafter eller bakhjulsdriven men givetvis hade det varit kul ifall det fanns.

Ok, 20 papp. Det går och finna en utmärkt bil för dessa pengar. Men vad vill du ha? Frågor:
- Hur långt kör du per år? Bensin eller diesel... Inte så mycket gissar jag på, då gäller bensinbil.
- Manuell eller automat?
- Sedan eller kombi, halvkombi?
- Små motorer drar mer i högre farter, hur kör du?
- ACC? Farthållare? Elhissar?
- Krocksäkerhet?

Osv, fundera lite på det!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

104 Inlägg
24 februari 2015
Trådstartare
#19
Hybridsmurfen skrev:
Skillerns skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Koppling: Vet inte, sådana här fel är inte min grej riktigt... Men nog låter det som en bra ide att ta en titt innan "hela skiten rasar"

Generatorbyte tycker jag inte ska kosta mycket. Vad som kostar mycket är en personlig åsikt... Som bilhandlare fick jag lära mig en gyllende regel: Kostar det mer än hälften av bilens värde att reparera den är det inte värt besväret. 

Bra bil? Jag vet flera men vad ska det kosta? Missade jag ngn prisindikation?

Ah nej det skulle jag givetvis säga, dumt av mig att inte nämna det då man omöjligt kan säga en bra bil då, hehe smile
Hade tänkt mig runt 20 000? Eller är det bättre att vänta då, att man inte får en tillräckligt bra bil för pengarna. Volvo är ju som alla vet ett märke för ungdomar men..finns det bättre? Inte ute efter mycket hästkrafter eller bakhjulsdriven men givetvis hade det varit kul ifall det fanns.

Ok, 20 papp. Det går och finna en utmärkt bil för dessa pengar. Men vad vill du ha? Frågor:
- Hur långt kör du per år? Bensin eller diesel... Inte så mycket gissar jag på, då gäller bensinbil.
- Manuell eller automat?
- Sedan eller kombi, halvkombi?
- Små motorer drar mer i högre farter, hur kör du?
- ACC? Farthållare? Elhissar?
- Krocksäkerhet?

Osv, fundera lite på det!

Oj oj, ja när du säger det så är det rätt mycket att kolla på ändå. Kollat en hel del på blocket men det är rätt mycket. Men det jag ofta funderar på när jag ser en bil är helt enkelt hur det märket blir efter X antal mil, rost, AC, läckage med mera. Frågar här då jag inte har mycket erfarenhet alls egentligen, ingen jag känner har heller, så hoppas det är okej, annars letar jag vidare smile

Det jag använder den nuvarande fd.familjebil till är att köra till jobbet, det är 90/100 km/h hela vägen, 4 mil sammanlagt, kör den sträckan runt 2 ggr i veckan, längre fram kommer det bli oftare då jag får mer jobb.

Det jag söker i en bil är då såklart framförallt att den inte rostar lätt, den ska vara manuell, typen sedan (möjligt ett steg mindre). Sen säger du att bilar med mindre motorer drar mer i högre fart, då är det nog bättre att lägga sig på en större motor, inte mycket centrum körning här. Farthållare hade varit ett plus men inget nödvändigt såklart, sen resten spelar inte så stor roll, bra ljudsystem hade varit kul. Sen hur den ser ut.. ja det är ju svårt att säga men jag har en tendens att gilla bilar med kantig form, som volvo, finns det så är bilen i fin gul lack så ett stort plus! Haha big_smile Kräver inte så mycket i en bil.
Senast redigerat av Skillerns (24 februari 2015)

Forummoderator
26 363 Inlägg
24 februari 2015
#20
Bara jag som tycker ämnet spårat ur lite..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök