Gött, har läst mig fram till lite olika möjligheter så jag får väl ut och testa. Men det skulle ju kunna vara som du säger, får för lite ström. Eftersom den startar direkt ibland och ibland får man stå och jucka nyckeln. Alternativt dålig jord.
CC72: startmotorn byttes relativt snabbt efter jag köpt bilen, förvisso haft bilen i snart 10 år, men de senaste 5 åren har den inte rullat många meter. Då var problemet att den var helt död, varken klick eller så.
Sen fick jag ett liknande problem ett år, fast då dog den under körning, men startade också ibland om jag inte minns fel. Då lämnades den in hos Nissan, det var det där så kallade motståndet till spridarna. Detta koppla de förbi så nu körs det endast med en säkring däremellan.
"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......