Vad lockar fler osnutna och packade 740 raggare än en eddie meduza konsert? Bilsport Performance och Custom Motor Show, man kan fråga sig vad flertalet av besökarna gör på mässan över huvudtaget, det måste ju finnas bättre alternativ för den typen av människor, en hydda i skogen, en konsum butik i torsby? Vad vet jag, allt jag vet är att mässan i sig kändes som den gör varje år, meh.. Men år efter år så envisas man med att sitta i milslånga köer för att komma in på en mässa som är precis detsamma som den var förra gången, intet nytt under solen med andra ord.
Hur som helst, vi (Jag, regeringen och direktörn) kastade oss med stor entusiasm ner mot Jönköping och Elmia i hopp om att hitta extremt dyra och jäkligt onödiga saker att sminka direktörn med, och vi lyckades, om inte med allt så med det mesta som vi i förhand "kommit överens om".
Första anhalt, Kungens Kurva för att därifrån sedan åka i karavan ned till Mantorp och sedan till Elmia med ett gäng andra galningar som uppenbarligen också tyckte att Elmia is the shizle så att säga, vägen ner gick fint men tyskarna har byggt bilen så jäkla bra att varken jag eller regeringen hittade någon mugghållare i den, kan endast anta att det kom som extrautrustning alternativt endast fanns som standard i manuella versionen? Mycket underligt hur som haver..
Väl nere på mässan så hittade vi totalkaoset till trots en hygglig parkeringsplats för en hutlös massa pengar och gick sedan in på mässan, köade oss förbi ca 2 miljoner montrar och såg ca 10% av allt som vi passerade (det är ett helvete att vara kort i dessa sammanhang), tillslut hamnade vi iallafall hos Getech där bromsar, saabsnacket och skrotdosan diskuterades, efter en stund hade vi även köpt nya bromsar till direktörn så inom ett par veckor eller så så kommer det förhoppningsvis en update om bytet av dessa
Grannarna till Getech kallade sig BSR, någon obskyr firma som säger sig kunna ge bland annat bilar som direktörn lite extra knuff och eftersom att plånboken redan var öppen och det faktum att dom råkade ha 25% mässrabatt gjorde ju saken ganska enkel, när vi kom ut till bilen efter mässan så blev det lite som när Maptun steg 1 kom till skrotdosan och jag kunde tygla mig i ungefär -3,4 minuter innan direktörn fått sig lite ny programvara..
Jag köpte även nya led lampor till angeleyesen, 24w Cree lampor som ska i i samband med bromsbytet.
Vägen hem var ganska händelselös (tack och lov), inget mer än ett par "race" med en och annan saab, bmw, volvo, prius? m.m. men vi noterade en ganska stark obalans i bilen runt 120 så jag slog en pling till polarn och hörde vad han trodde om situationen, han hade emellertid så pass tråkigt att han prompt tyckte att vi skulle ta oss till hans jobb ögona böj så han fick balansera direktörns däck. Sagt och gjort, väl där börjar skalman (han kallas så) balansera däck och fixa och när han lyfter av sista (hb) så uppdagas det som ni ser ovan, detta har alltså jag och regeringen legat och tryckt en sådär 230-240 bitvis på vägen hem och uppenbarligen så gillar direktörn eller någon annan ett par våningar upp oss så pass mycket att vi fick leva en stund till.. Efter en hel dels letande och fixande så hittade skalman på ett par hyggliga Nokian Hakka Black med en sådär 7mm kvar på som vi krängde på så vi kunde ta oss hem, skalman är fan en räddare i nöden alltså..
Idag fick vi även hem kina grillen som vi köpte från ebay för det facila priset av 340 riksdaler inkl frakt, hygglig passform, ser ok ut
Hörs senare budz <3