Tjena! Volvon har blivit mer och mer svårstartad sen jag köpte den, dock bara när den är kall. Ibland så är den extremt svårstartad, får stå och nöta i 10-20 minuter.. Testar då choken i olika lägen, fullgas, ingen gas, pumpgas, halvgas.. allt. När den är så seg så hostar den ändå till då och då, bara att den inte vill starta. En kompis säger att det är att den inte får bensin då att den bara hostar lite på ångorna.
Sitter B21 med förgasare i.
Annars som det är oftast så är den lite seg och huttrar ganska mycket tills man har varvat upp lite en gång.. sen när den väl startat så går den. Känns dock som att den tappar lite kraft och hackar ibland när man gasar på.
Sen har tomgången varit lite skum, när jag köpte bilen (januari) så var den bra. Sen vart den så låg att den ville dö för ett tag sen, då höjde jag den på skruven på förgasaren. Nu (2-3 veckor efter) så är tomgången nästan lika låg igen.
Sen så glödtänder den ibland när den är varm också.
Alla tänddelar relativt nybytta, men kollade stiften igår iallafall och dom såg ok ut.
Funderar om det kan vara tändningen som hoppat fel? Men tidigare ägare hade ställt in den ett tag innan jag köpte den. Eller om det är bränslepumpen som håller på att ge upp?
Hjälp vore underbart, är ganska nybörjare på sånt här