Tjena! Köpte mig en 945 för 500 spänn med lite besiktnings 2or, automatlådan rasade på vägen hem.
Tanken är att först o främst byta låda och fixa den maskinellt. Men även fräscha till den. Är lite rost i skärmkanter men annars är den fin under!
Lite bilder på den efter en tvätt
Gör en lista på vad som ska fixas/skaffas!
Motor och drivlina: Byta till manuell låda Serva motorn
Exteriör: Fixa rost i skärmkanter lacka trösklar sänka
Interiör: städa Ledbelysning Lacka panelerna taxihandtag läslampor bak byta ut trasig plast fixa revor i sätena LJUDBYGGE!
Styling: Vita blinkers runtom rutgrill vinge vindavvisare snowcap vindavvisare taklucka Led lampor xenon Nå fina fälgar
Det är ju en SE så mycket utrustning som skinnsäten, elhissar, elspeglar, taklucka, klimatanläggning, fb-motorn. Har tänkt få tag på så mycket extra tillbehör som möjlig
Har lite änsålänge
dörrpanelerna var spruckna så skaffat nya från reservdelsbil. Även taxihandtagen från en 760!
När jag hade provkört lite efter lådbytet så kändes kraftiga vibrationer runt 80. Googlade och kom fram till att det är stödlagret som måste modifieras, sagt och gjort, sen var vibrationerna helt borta
Sen har jag börjat polera och vaxa bilen. Har kört bakluckan och taket bland annat
Sen vill jag få lite roligare inredning, så knappanelerna ska målas blåa!
Och så har jag lackat svart mellan rutorna. Kommer tona rutorna med
Hmm.... Kan ni gissa vad som ska hända med dessa?
Och en sissta bild för idag, ser inte så tokig ut!
Har samlat på mig flera blinkers, ingen som kan gissa vad jag ska ha dom till?
Sen råkade jag gå lös på inredningen
Och sen var handbromsen dålig, så det fixades, passade även på att fixa lite annat på samma gång
sen lite underredsmassa
Passade på att testa sänka med att värma fjädern istället för att kapa, fungerade ju bra!
Ja, lägre kunde det ju varit, men det får duga ett tag
Finns lite rost som ska fixas framöver. Har bara Målat rostskydd så länge
Gav mig på dragkroken
Och såhär ser den ut just nu!
Testade lägga på räcken som jag köpte på skroten från en 960. Kommer bli fint!
Tills sisst så rensade jag ut massa gammalt skit, hemma kopplat skit och larm. Nån hade kopplat en startknapp istället för start på nyckeln. Men jag fixade till det rätt igen.