ett tips är att kolla upp lite verkstäder i din närhet, typ OKQ8/Mekonomen/osv osv, och ring och kolla pris...
Bättre det är ordentligt gjort med garanti på delar/jobb än fuskat, blir dyrt när det rasar (motorbyte)..
bytte kamrem och vattenpump på min V70 2013, volvo skulle ha typ 11-13tusen eller vad dom sa, jag frågade HUR det kunde kosta så mycket, då förklarade Volvo Södertälje att byte kamrem är ett arbete och byte vattenpump ett arbete, då dom tydligen inte bytte vattenpump samtidigt som kamrem, hur detta förekommer kan jag inte förstå? detta jobbet var inte ihop, därför blev det två kostnader=svindyrt, jag skrattade och la på... den mycket närmare mekonomenverkstaden, där jag brukar lämna in min bil, bytte kamrem och vattenpump som ett jobb och tror jag betalade 7500 för delar, plus arbete, samt kunde lämna bilen ganska omgående (volvo hade tid om sådär 3-4v) att jag sen bytte två drivknutsdamasker, och så samtidigt var smidigt...
Hade kunnat hitta någon hemmapulare, som gjort jobbet, eller haffes bil och vindkraftsverkstad som gjort det för 3-4000 men... vem litar på att det är korrekt gjort, alla drev/diverse står rätt och ingenting kuggar över/fel, samt "skippar byta" någon sliten del för dom inte orkar...
Så lycka till!