insen skrev:
Evildan skrev:
Tydligen har du inget att påvisa det du skrev med, istället gör du som så många andra och istället svarar undvikande vilket gör att ditt påstående utan verifiering är taget ur luften.
Så nu är det bara så kallade svenssonbilar mellan 70000-120000kr? Ska du inte snäva ned ditt eget påhittade urval ytterligare för att sedan kunna påstå att det inte finns några hybridbilar med bra prestanda?
Jag skrev tydligt att en prestandaorienterad hybridbil medför merkostnader, pris, klass eller dylikt såsom årsmodeller inbegreps inte i den diskussionen. Varken en Volvo S60 T5 eller A4 2.0T anser jag är några direkt prestandabilar (som diskuterades), men det beror väl på vad man själv anser är en snabb bil.
En snabb begagnad hybridbil exempelvis är 2005 Lexus GS450h 0-100km/h 5.9s, 345hk.
En premiumbil du kan jämföra andra likvärdiga premiumbilar med exempelvis 3-serie eller C-Klasse gällande prisbild och prestanda samt förbrukning såklart:
Lexus IS300h, 0-100km/h 8.3s, 223hk 346300kr med en angiven förbrukning om 4.2l/100km.
vad är taget ur luften? att du är värre att diskutera med än hybridsmurfen?
du läser ju inte ens vad jag skriver så hur ska man då kunna ha en diskussion med dig?
men visst vi ältar på:
jag har inte någonstans satt ett pris som du verkar har förvrängt det till?
nej s60 t5/audi a4 är inga snabba bilar utan det är helt vanliga personbilar med lite mer "kräm" i precis det jag är ute efter,(prestanda bilar diskuterades inte)
vilket också står i mitt tidigare inlägg
självklart är pris/prestanda med i diskussionen hur ska annars hybrider ta över?, är det inte det tråden handlar om?
även om "vi" bara är en liten skara där ute så är vi med på ett hörn och vill ha en bil som passar därefter
den sista du skrev passar in rätt bra, dock fortfarande något i underkant prestanda mässigt men ett dugligt alternativ
det blev väldigt hattigt nu men men.
svara inte om du tänker fortsätta att strunta i det jag skriver, läs allt eller inget
För att börja reda ut den text där du syftar på att jag är "värre än Hybridsmurfen".
Skribenten innan skriver:
"Varför startar du en tråd där du frågar vad folk tycker om en fråga och sedan hånar du deras åsikter?"
Du svarar:
"för att det är hybridsmurfen?, normalt i dessa kretsar, evilidan är dock värre."
Det du svarar på undrar varför Hybridsmurfen hånar någons åsikt.
Du svarar då att evilidan är dock värre.
Det i sin tur innebär att du anser att jag är värre gällande att håna folks åsikter då det var det som behandlades i den tidigare skribentens inlägg.
Därav min fråga, var hånar jag någons åsikt, påvisa det med länk.
Gällande att du inte har satt något pris som du utröck det:
Du skrev så här kopierat rakt av:
Merkostnaden för en "traditionellt" driven personbil är försumbar då priset för hybriden även utan "prestanda" är för dyr, iallafall vad jag sett när jag letade ny bil för ett tag sen
för 70-120k ca, mer än te,x en prius så får man en audi a4 quattro med diverse sportpaket och ca 100 hk mer
(i rent prestanda sammanhang då, priusen är betydligt mkt billigare att äga)
vad får man för "prestanda" i en snygg "premium" hybrid för samma pris som en "traditionellt" driven bil?
du som är mer insatt i hybrid än en bensin älskareDär konstaterar du först att merkostnaden för en hybrid med "prestanda" är för hög vilket du upptäckte när du letade bil för ett tag sedan.
I nästa stycke skriver du att:
För 70000-120000kr mera än vad exempelvis en Prius kostar får man en Audi A4.
Det är alltså en summa som är 70000-120000kr högre än en Prius? Vilket i praktiken innebär i runda slängar upp till 500000kr beroende på årsmodell av Prius tillika modell som åsyftas.
(Det låter lite väl otroligt som resonemang så det lade jag åt sidan.)
Eller skriver du i det stycket:
För 70000-120000kr som är mer pengar än vad en Prius kostar får man en Audi A4.
Det innebär då att du för budgetspannet kan köpa en A4 med mer effekt?
(Även detta är underligt för en Prius kostar från ca 25000kr-400000kr beroende på årgång och modell.)
Så då jag uppenbarligen kan reda ut stycket på flera vis utan att träffa rätt får du nog omformulera dig på ett begripligt vis.
Det här lätt förvirrat komponerade stycket menar jag:
för 70-120k ca, mer än te,x en prius så får man en audi a4 quattro med diverse sportpaket och ca 100 hk mer
(i rent prestanda sammanhang då, priusen är betydligt mkt billigare att äga)
Jag läser igenom det du skriver flera gånger och rekommenderar att även du gör så innan du postar.