Tjenare
Tänkte att det att dte var dags att komma upp med en projekttråd här om mitt och ne polares projekt. Vi har detta projekt som projektarbete i skolan(tredje året på elprogammet). Det är jag som har bilen och köpt alla prylar, min kompis är med och hjälper till.
Vad är det då vi ska göra? Jo bygga lite ljud i en gammal Saab 90 som jag fått av min morbror. Lite ball och bygga i denna bil då jag inte sett nå annan göra detta.
Hittils har vi inte kommit så värst långt, har inte fått hem bilen än ska försöka komma iväg å hämta dne i helgen som kommer nu men jag har inhandlat en hel del saker däremot.
Vi är nybörjare på detta med billjud så det är lite av ett äventyr för oss, men vi hoppas att vi ska kunna få ihop nå ballt å lära oss en hel del för framtiden på vägen.
Vi ska bygga en baslåda i glasfiber och antagligen kommer vi få bygga om dörrsidorna med. Jag har valt att köpa Zachry prylar, dels för att jag fick köpa en nästan oanvänd bas, billigt av en kompis och dels för att priserna passar min plånbok just nu. Det ska bli intressant och se hur dessa prylar kommer spela.
Vilka är vi då?
Jag heter Philip men kallas för "Lampan", 18 år och bor i GBG.
Min kompis heter Rickard, 19 år och bor i Jonsered(partille).
Bil?
Saab 90 från 80-talet
Dessa prylar har jag införskaffat hittils!
Huvudenhet: Alpine CDA-9853R
Slutsteg: Zachry 1350 (mono)
Bas: Zachry BX-P12
Övrigt: Kabelpaket, Glasfiber, Polyester, och lite annat för att kunna bygga baslådan.
Köpas i framtiden:
Framsystem: Zachry 6.5" ?
Slutsteg till framsystem: Zachry två-kanalssystem?
lite mer kablar
två nya batterier, då jag antar att det kommer behövas.
Här kommer lite bilder på prylarna:
huvudenheten
slutsteget
basen
en ritning till baffel för basen, ska iväg till snickerit för tillsågning.
så nu kommer det väl inte hända nåt förräns till helgen då vi ska hämta bilen. men håll ögonen öppna.
mvh Philip