HJÄLP! E så jävla less nu! Har problem med att jag skjuter packningen till oljefiltret hela tiden och det pissar olja! Testat att ta bort filterflytten och kört standard men samma sak endå!
Nu gissar jag bara: Det bör ju va så att du har väldigt högt oljetryck. Det skulle kunna va så att kanalen tillbaka till tråget efter filtret är tät. Som sagt bara gissningar
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Nu gissar jag bara: Det bör ju va så att du har väldigt högt oljetryck. Det skulle kunna va så att kanalen tillbaka till tråget efter filtret är tät. Som sagt bara gissningar
Högt vevhustryck? Toppackning på gång att ge sig? Ibland så hänger sig övertrycksventilen i oljepumpen. Har den inte använts på länge så kan den fastna i stängt läge och då skenar oljetrycket iväg.
Nu gissar jag bara: Det bör ju va så att du har väldigt högt oljetryck. Det skulle kunna va så att kanalen tillbaka till tråget efter filtret är tät. Som sagt bara gissningar
Jo men jävligt skumt motorn e helrenoverad
Om en motor varit isär finns ju risken att främmande föremål blir kvar...
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Nu gissar jag bara: Det bör ju va så att du har väldigt högt oljetryck. Det skulle kunna va så att kanalen tillbaka till tråget efter filtret är tät. Som sagt bara gissningar
Jo men jävligt skumt motorn e helrenoverad
Om en motor varit isär finns ju risken att främmande föremål blir kvar...
Har faktist svårt att tänka mig det då jag var extremt nogran och bilen gick jätte bra på mappningen i höstas problemet kom nu efter vintern
Låter tråkigt, det är inte så att du nyligen bytt olja och hällt på nån tjockare än förra säsongen? N1 har högre tryck och flöde på sina pumpar, samma sak med Nitto enligt en snabb Googling. Högre tryck och flöde med en för tjock olja med kall motor kan få rätt gött tryck, jag säger som Taxihunden ovan, mät ditt oljetryck.