3576
Sök

För högt laddtryck. Audi A4 1,8T b5

192 Inlägg
14 april 2015
Trådstartare
Hej jag har precis köpt en audi A4 1,8T (1996 b5) och har nyss installerat en tryckmätare.
Bilen har sportluftfilter och en eloxerad återcirkulerande dumpventil.

Trycket var 0,7 och peak på 0,8
Reagerade även på att vid tomgång och gas så borde mätaren vis 0 men den visade strax under.

Laddtrycket körs som original på "regleraren"? Jaja original iallafall.
Jag har en kulventil som jag tänkte slänga på för att öka trycket lite men verkar nu som att jag får göra det för att sänka trycket istället

All hjälp och tips är välkomna

Avstängd
10 388 Inlägg
14 april 2015
Haglund_90 skrev:
Hej jag har precis köpt en audi A4 1,8T (1996 b5) och har nyss installerat en tryckmätare.
Bilen har sportluftfilter och en eloxerad återcirkulerande dumpventil.

Trycket var 0,7 och peak på 0,8
Reagerade även på att vid tomgång och gas så borde mätaren vis 0 men den visade strax under.

Laddtrycket körs som original på "regleraren"? Jaja original iallafall.
Jag har en kulventil som jag tänkte slänga på för att öka trycket lite men verkar nu som att jag får göra det för att sänka trycket istället

All hjälp och tips är välkomna

Det är ju för högt laddtryck för att vara helt original iaf.

Sen kan man få minusvärde beroende på hur det är kopplat. Är vaccumslangen till laddtrycksmätaren "bakom" spjällhuset så blir det så när det är "stängt" (om jag inte tänker helt fel nu givetvis, så viss reservation iaf där)
Senast redigerat av it_mutt (14 april 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Herr
1 722 Inlägg
15 april 2015
Är väl alltid ett undertryck i insuget tills du börjar ladda?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

192 Inlägg
15 april 2015
Trådstartare
Ska det alltså vara lite undertryck med gasspjället öppet också? För det är så jag har.
Men det är inget problem iallafall. Blev lite fundersam på hur den kan ladda för mycket när laddtrycket styrs av ventilen som är original.. Kom på att dom kanske har ändrat trycket på wastegaten. Kan man på något sätt se om så är fallet?

Sök