Köpte mekonomens tändstift, förut hade ja i ngk R tror ja dom heter. Testa dom med i 3:ans cylinder men dom blev skit. Dom vara dock längre en mekonomens gjorde.
Tändspole resp. spridare. Går den mycket magert blir det otroligt varmt och då tar stiften stryk...fast på bara några minuter??? Försiktighet vid montering så att se inte knäcks? Fel värmetal? Kortslutning eller fel någonstans på vägen så att bilen sätter motorn i felsäkert läge (limp home mode).
Tändspole resp. spridare. Går den mycket magert blir det otroligt varmt och då tar stiften stryk...fast på bara några minuter??? Försiktighet vid montering så att se inte knäcks? Fel värmetal? Kortslutning eller fel någonstans på vägen så att bilen sätter motorn i felsäkert läge (limp home mode).
försiktig va ja vid monteringen
jag testa ju även dom tändstiften som jag hade på innan ja byte och dom gick sönder med, så värmetal borde va rätt
kom och tänka på att när jag stog still och gasa på högavarv så gick den bra men sen ner på tomgång så gick den på 3 igen. från tomgång till 3k varv gick den dåligt men över det så lät bra. Men när jag skulle köra hem så gick på enbart på 3 cylindrar på alla varvtal.
Finns det något sätt man kan kolla en tändspoles funktion???
För om den har gett upp helt så borde den la gå på 3 cylindrar hela tiden även om ja byter tändstift???
Tändspole resp. spridare. Går den mycket magert blir det otroligt varmt och då tar stiften stryk...fast på bara några minuter??? Försiktighet vid montering så att se inte knäcks? Fel värmetal? Kortslutning eller fel någonstans på vägen så att bilen sätter motorn i felsäkert läge (limp home mode).
försiktig va ja vid monteringen
jag testa ju även dom tändstiften som jag hade på innan ja byte och dom gick sönder med, så värmetal borde va rätt
kom och tänka på att när jag stog still och gasa på högavarv så gick den bra men sen ner på tomgång så gick den på 3 igen. från tomgång till 3k varv gick den dåligt men över det så lät bra. Men när jag skulle köra hem så gick på enbart på 3 cylindrar på alla varvtal.
Finns det något sätt man kan kolla en tändspoles funktion???
För om den har gett upp helt så borde den la gå på 3 cylindrar hela tiden även om ja byter tändstift???
Byt plats på två tändspolar och se ifall problemet flytta till "nya" cylindern. Isf är det spolen.
Vid varm motor ska tändspolarna vara svala, en kass spole är varm:)
Tändspole resp. spridare. Går den mycket magert blir det otroligt varmt och då tar stiften stryk...fast på bara några minuter??? Försiktighet vid montering så att se inte knäcks? Fel värmetal? Kortslutning eller fel någonstans på vägen så att bilen sätter motorn i felsäkert läge (limp home mode).
försiktig va ja vid monteringen
jag testa ju även dom tändstiften som jag hade på innan ja byte och dom gick sönder med, så värmetal borde va rätt
kom och tänka på att när jag stog still och gasa på högavarv så gick den bra men sen ner på tomgång så gick den på 3 igen. från tomgång till 3k varv gick den dåligt men över det så lät bra. Men när jag skulle köra hem så gick på enbart på 3 cylindrar på alla varvtal.
Finns det något sätt man kan kolla en tändspoles funktion???
För om den har gett upp helt så borde den la gå på 3 cylindrar hela tiden även om ja byter tändstift???
Byt plats på två tändspolar och se ifall problemet flytta till "nya" cylindern. Isf är det spolen.
Vid varm motor ska tändspolarna vara svala, en kass spole är varm:)
Aa gött då gör ja de!
Tack för hjälpen!
Sen kanske ja skulle lagt till att alla andra tändspolar va glansiga och fina inuti medans 3:ans va väldigt mörk nästan bränd om jag skulle välja ett ord!
jag testa ju även dom tändstiften som jag hade på innan ja byte och dom gick sönder med, så värmetal borde va rätt
kom och tänka på att när jag stog still och gasa på högavarv så gick den bra men sen ner på tomgång så gick den på 3 igen. från tomgång till 3k varv gick den dåligt men över det så lät bra. Men när jag skulle köra hem så gick på enbart på 3 cylindrar på alla varvtal.
Finns det något sätt man kan kolla en tändspoles funktion???
För om den har gett upp helt så borde den la gå på 3 cylindrar hela tiden även om ja byter tändstift???
Byt plats på två tändspolar och se ifall problemet flytta till "nya" cylindern. Isf är det spolen.
Vid varm motor ska tändspolarna vara svala, en kass spole är varm:)
Aa gött då gör ja de!
Tack för hjälpen!
Sen kanske ja skulle lagt till att alla andra tändspolar va glansiga och fina inuti medans 3:ans va väldigt mörk nästan bränd om jag skulle välja ett ord!
Har haft precis samma, lika missfärgad spole. Du har mycket troligt felet där:)
Byt plats på två tändspolar och se ifall problemet flytta till "nya" cylindern. Isf är det spolen.
Vid varm motor ska tändspolarna vara svala, en kass spole är varm:)
Aa gött då gör ja de!
Tack för hjälpen!
Sen kanske ja skulle lagt till att alla andra tändspolar va glansiga och fina inuti medans 3:ans va väldigt mörk nästan bränd om jag skulle välja ett ord!
Har haft precis samma, lika missfärgad spole. Du har mycket troligt felet där:)
Tändspolen bytt och bilen går som den ska.
Meeeen nu lyser fortfarande motorlampan måste ja åka och släcka den då eller släcker den sig själv?
Sen kanske ja skulle lagt till att alla andra tändspolar va glansiga och fina inuti medans 3:ans va väldigt mörk nästan bränd om jag skulle välja ett ord!
Har haft precis samma, lika missfärgad spole. Du har mycket troligt felet där:)
Tändspolen bytt och bilen går som den ska.
Meeeen nu lyser fortfarande motorlampan måste ja åka och släcka den då eller släcker den sig själv?
Du måste troligen släcka den någonstans, om du inte har programvara för att göra det själv.