Jag använder mig utav Biltemas kallavfettning och den fungerar skitbra på min vanliga bil och även otroligt bra på min postbil som INTE hade sett en tvättsvamp under sina 12 000 mil
preems nafta avfettning kör jag med.. funkar säkert lika bra som någon annan tapps avfettning då de lär innehålla samma.... men som sagt naturavfettning är säkert bra för naturen men de är ju som att spola vatten på olja.. ingen effekt alls
Eftersom Biltemas kallavfettning är bättre men sägs kunna skada lack och lister köpte jag deras microavfettning istället.
Inte visste jag att den skulle kunna skada lack och lister, jaghar iaf inte märkt något på de tvättar jag har gjort hitills iår på bilen med detta medlet.. någon annan som har råkat ut för problem med sin bil såsom det näms här?
det bästa man kan få tag på (enligt mig) är solvent 70.. helt miljö vänligt och tar bort ALLT (typ) vet ej om vart man kan köpa det men statoil säljer i alle fall 200liters fat till företag
Är rätt så säker på att det är det vi använder på jobbet. Värre s**t får man leta efter. Det är totalt värdelöst. All avfettning som innehåller ordet "natur" eller "miljö" i namnet är värdelösa enligt mina egna högst vetenskapliga analyser. Jag säger som många andra, okq8's asfaltslösning verkar funka bra.
Det känns som att jag kanske skulle ge upp den billiga 4 litersdunken med avfettning från Biltema för att ge mig på ett test med OKQ8:as specialare, isf så skall jag ge mig på en riktigt hårdbiten riktigt ingrodd skit, nämligen så får en utav Postbilarna bli test"personen" för de bilarna ser knappt något schampo och tvättsvamp under sina livstider