4122
Sök

Bra avfettnings-medel?

289 Inlägg
12 januari 2007
Jag använder mig utav Biltemas kallavfettning och den fungerar skitbra på min vanliga bil och även otroligt bra på min postbil som INTE hade sett en tvättsvamp under sina 12 000 mil big_smile

264 Inlägg
12 januari 2007
Lahegas vinteravfettning, den e bland dom bästa man kan köpa på macken iaf, men farlig på sprayburkslack, heh.

4 554 Inlägg
12 januari 2007
preems nafta avfettning kör jag med.. funkar säkert lika bra som någon annan tapps avfettning  då de lär innehålla samma.... men som sagt naturavfettning är säkert bra för naturen men de är ju som att spola vatten på olja.. ingen effekt alls

12 086 Inlägg
12 januari 2007
Jag köper Biltemas kallavfettning.. billigt är de iaf ! smile

289 Inlägg
14 januari 2007
JapMax skrev:

Jag tycker att Biltemas fungerar riktigt bra på min bil iaf, den gör ju sitt jobb tongue

873 Inlägg
14 januari 2007
Gatzone skrev:
JapMax skrev:

Jag tycker att Biltemas fungerar riktigt bra på min bil iaf, den gör ju sitt jobb tongue

Jo.

Jag tvättade en bil i går som var så skitig att det inte gick att se vilken färg den hade.

Eftersom Biltemas kallavfettning är bättre men sägs kunna skada lack och lister köpte jag deras microavfettning istället.

Avfettade motorummet och sprejade den på de värsta ställena på lacken. Väntade några minuter och sprutade sedan bort.

Fungerade kanon faktiskt! Billigt med.
Trodde alldrig de där svart-gröna mögelfläckarna skulle gå bort smile

Don't get mad, get even.

289 Inlägg
22 januari 2007
Eftersom Biltemas kallavfettning är bättre men sägs kunna skada lack och lister köpte jag deras microavfettning istället.

Inte visste jag att den skulle kunna skada lack och lister, jaghar iaf inte märkt något på de tvättar jag har gjort hitills iår på bilen med detta medlet.. någon annan som har råkat ut för problem med sin bil såsom det näms här?

Yrkesförare
1 073 Inlägg
22 januari 2007
Måste nog hålla med många i tråden att okq8:s asfaltslösning är ju bara kanon. Det fastnar ju inte ett dammkorn på tvättsvampen sen.

Örebroare i exil
970 Inlägg
22 januari 2007
ToTTeN skrev:
det bästa man kan få tag på (enligt mig) är solvent 70.. helt miljö vänligt och tar bort ALLT (typ) vet ej om vart man kan köpa det men statoil säljer i alle fall 200liters fat till företag

Är rätt så säker på att det är det vi använder på jobbet. Värre s**t får man leta efter. Det är totalt värdelöst. All avfettning som innehåller ordet "natur" eller "miljö" i namnet är värdelösa enligt mina egna högst vetenskapliga analyser. Jag säger som många andra, okq8's asfaltslösning verkar funka bra.

Hej FRA!

289 Inlägg
22 januari 2007
Det känns som att jag kanske skulle ge upp den billiga 4 litersdunken med avfettning från Biltema för att ge mig på ett test med OKQ8:as specialare, isf så skall jag ge mig på en riktigt hårdbiten riktigt ingrodd skit, nämligen så får en utav Postbilarna bli test"personen" för de bilarna ser knappt något schampo och tvättsvamp under sina livstider tongue

Sök