Tjena tjena! Är inte direkt super duktig angående om ljud å har nu surat lite över mina original högtalare då dom skallrar lite fint å jag är lite mer sugen på bättre ljud.
Köpte mig ett par GAS ALPHA 5.25tum men insåg direkt att dom inte passade då monteringhålet skall vara 135 minst.. (Skulle ha mätt innan)
Då kommer frågan. *Så kan jag köpa mig ett par 6.5tum å pressa in dom lite försiktigt om dom är typ 140-142mm i monteringhål? (Vill helst undvika kapa större hål.)* Eller * Har nån bra förslag på bra 5.5 tums högtalare som passar rakt på min sur40i? Får ligga mellan 500-900 spänn typ.
Kan det vara värt att kanske byta till GAS Alpha 626 istället?? ( princip samma bara att det är 6.5 tum istället för 5.25 tum. Svårt att tänka mig att dom passar rakt på men kanske det går att pressa i dom? Eller bör jag kapa av en liten del av dörren för att få dit dom ?
5,25 passar med modellanpassad adapter. Jag har monterat 6,5" kit i min 740. Monterade de på baksidan av dörrsidan istället för framsidan som standard. kräver i stort sett bara att man kapar i dörrplåten.