då var de fredag igen o kanske dags att göra en liten uppdatering!
vi börjar med det tråkiga. det var ett för ett tag sen jag o polaren bestämde oss för att montera coilsen!
samt byta beläggen och skivorna fram.
vi började vänster fram, och efter 20k mil så hade ju grejerna verkligen satt sig ordentligt.
så efter mycket stånkande så satt den första, vi upptäckte även då att det var ett jävla glapp i hjullagret
så det fick ju såklart bytas ut.. 2000:- kronor fattigare och vi har tre hörn kvar!
fick vidta lite försiktighet och värma innan vi börja lossa på det gamla hjullagret!
ska väl förhoppningsvis hålla ett tag!
testade att sänka max.. däcket la sig på innerskärmen.. tur att dom nya fälgarna och däcken säkert kommer göra det bärre
och nu till höger fram.. började montera ner. upptäckte ganska snabbt att drivknutsdamasken var sönder..
hepp, 2200:- kronor till ör att handla en ny drivknut.
tänkte också att med denna "turen"jag har så kan jag för säkerhetsskull köpa ett hjullager till denna sidan med..
yttreligare 2000:- alltså! yay..
iom att det antagligen kommit in vatten/fukt så har bulten till drivaxeln rostat fast ORDENTLIGT!
mutterknacken hjälpte inte ett dugg. vi drog av två skaft (när vi hade längre hävarm)
hylsan vi hade var inte 100% passform så när vi väl lyckades hitta en som passade perfekt så var vi tvungen att köpa en övergång (som ska ha lika bra hållfasthet som en krafthylsa.) vi förstörde två stycken sådana inom loppet av någon minut. sån jävla skit!! försökte även värma hjälpte nada!
det var söndag kväll och det gick inte att få tag på grejer. det var bara att sucka o skruva ihop allt.
nu har jag inhandlat ett grövre skaft, och fick beställt en grövre och förhoppningsvis hylsa som kommer att hålla!
vi gör ett nytt på försök på söndag, wish me good luck!
nu till lite trevligare saker.. fick ett paket för ett tag sen som ni kanske förstått i tidigare inlägg
här är dem, tror och hoppas detta kommer bli bra
däcken på. lite missnöjd med den sk stretchen.. tanken var ju först att jag skulle ha 8.5" breda fälgar.
och idiot som jag var så var jag helt övertygad om att allt fanns och skulle gå smärtfritt.
så jag beställde däck som jag visste skulle ge go stretch på 8.5" men fick sedan reda på att fälgarna jag ville ha skulle ta minst 2.5månad att få till lagret i holland. så då fick det bli 8" istället och då låg ju däcken redan hemma. nåja.. får väl bränna slut snabbt på dessa och beställa nya!
så nu på söndag kör vi all in och hoppas att allg går vägen. då blir det lite trevligare bilder tills nästa uppdatering!
hopppas hoppas hoppas!