Hej hej!
Min första fråga på detta forum sedan jag reggade mig för snart ett sekel sedan:cool:.
Jag har införskaffat mig en liten bil som frugan ska ha att köra med men denna bilen har jag haft mer problem med än någon annan bil som jag ägt och det är många. Vad är det för bil undrar ni..Jo, det är en Franskt med namnet Renault Clio 1.4RT med 75 trötta kusar från 1998. Bilen har gått 8000 mil.
Problemet är att den surplar i sig soppa och det spottar ut blöt vätska ur röret bärbak!
Nej, det är inte kondens. Det kan inte vara konden för när jag har kört X-antal mil och låter den sedan stå på tomgång så blir det fuktigt på backen.
Öppnar jag luftburken syns hur tydligt bensinen sprutar på gasspjället.
Bilen startar fint i alla väder som vinter och sommar....tja, om man kan kalla det för sommar när man tittar ut genom fönstret.
Kolla felkoder? Jo, vi har en svindyr Autel maxi tjofräs på jobbet men den tar onte Clion.
Har någon en uppfattning vad felet kan vara? Jag vill misstänka lufttemperatur sensorn som sitter jämte instrutaren som kan vara defekt. Är det någon som har koll vilket motstånd den ska ha?