Growe skrev:
det beror på så många olika saker vad som är vättigast eller ej.
en 740 är betydligt mycket mer lätt skruvad mer utrymmer att meka på
betydligt billigare och lättare att hitta beg delar.
en bmw åker du säkert bättre än en original 740
reservdelar finns det mängder av att köpa i Tyskland och när det gäller online handel så är tyskarna ybersnabba mot svenska aktörer. till halva priset mot i Sverige.
jag personligen tycker bmwns motor är fruktansvärt tråkiga iallfall deras lilla 4cyl motor som är trött som helvetet själv..
min 60hk arosa är snabbare från 0-80 än en 318lilla 6:an är något överjävligt trött innan den varvar upp.
2.5liter 6:An är trött men piggare. mot min gamla 245turbo så hade inte en 325:a en suck från 90-210 sen körde bmw förbi..det är då den underbara aerodynamicen på Volvon inte är roliga längre.
skulle inte välja en bmw med mindre motor än v8 om jag skulle välja bmw.. det är först då dom blir trevliga och roliga att köra eller om man har en snurra på stora 6:an så dom orkar lite
men samtidigt skulle jag ALDRIG välja en 740 med b230a/e/f före äns en e36 316compakt
för det är jhu stendött minsta överlevnadsbara är en glt 16v helst en turbo.
för även som volvo älskare så är det bara att inse en b230 maskin utan hjälp är så döda att man lika gärna kan låta skiten stå..