Medans andra åkte till bilsport mässan och köade där så passade jag på att fixa med brummelisa.
Kan dela upp inläggen i två delar, så det här är den dagen jag bytte det övre motorfästet som jag misstänkte låg bakom klonk ljuden varje gång jag accelererade.
Man kan ana en spricka
Ta bort fjäderbenstag om du har ett annars lossa dom där två bultarna till staget som håller övre motorfästet
Sen kan du ta loss den där bulten
Sen tar du bort dom där två
Så här såg mitt motorfäste ut, helt av...
Helt slut kan man lungt säga
Jag fick lov att ta bort hela motorfästet för att kunna pressa ur bussningen
På väg ur efter mycket möda
Mitt urpressningsverktyg, bit av avgasrör och sen använde jag ett riktigt stort skruvstäd.
Nya bussningen var bara att lätt med handkraft trycka tillbaka från två håll och sen återmontera allt man hade tagit loss.
Obs för att ta bort motorfästet från motorn
1. ta bort tryckrör om du har turbo
2. ta bort tändkåpan eller plasthöljet som döljer tändstift och tändspolar
3. Lossa fyra bultar som håller motorfästet, notera att bultarna är olika långa!