11 juli 2015
Trådstartare
Hej och hå, har vi någon nissan guru här inne? Får inget laddtryck med en T28bb på en ca18det steg 3!
Det som är gjort är:
* Provkörd, med och utan avgassystem
* Systemet är provtryckt och inga läckor
* Inga läckande packningar, grenrör är nyplanat både mot topp och turbo samt nya packningar
* Dumpventil bortplockad i felsökningssyfte
* Soppapumpen är en walbro, dock ej kollat soppatryck och spridarna är flödestestade och ultraljudstvättade
* Provat med och utan strypventil samt även ryckt wg slangen utan resultat
* Samt kollat över slangar/vakumslangar
Bilen gick innan med original snurra och steg 2, nu sitter det 444cc spridare, äkta z32 lmm (rättkopplad) och steg 3 samt extraktor grenrör och en t28bb
Och ja, vi har även provat kopplat in original lmm och steg 2 chippet igen utan positivt resultat och bilen gick bra och besiktad med bra värdwn osv för 1.5 vecka sedan med steg 2
Och ja, tanken har slagit mig att det är turbon, men tycker det känns långsökt då turbon är generellt fräsch, inga onormala glapp, impellrarna är fräscha, axeln är hel, den snurrar på fint om man snurrar den med fingrarna, och man hör impellrarna snurra när jag startade den med bara downpipe och avgashuset är sprickfritt
Samt att jag vet vem som hade snurran innan mig och den laddade då när han plockade av den från sin bil.
Vad händer om bilen exempelvis går i limpmode orkar motorn dra runt turbon då? Tändningen står åt helvete med nya chippet? kom med förslag! Jag blir galen på det här!
Med vänlig hälsning//Glenn
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!