3509
Sök

Passat -99 1.8T hackar vid gaspådrag!?

21 Inlägg
15 juli 2015
Trådstartare
Hej.

Passat 1.8t, -99
Miltal:29500

Fattar mig väldigt kort här.
När bilen är varm så hackar/misständer den vid gaspådrag på 3an-5ans växel..
Går normalt på tomgång och när bilen är kall.
Jag har bytt en tändspole en gång, men då var inte bilen riktigt likadan som den är nu. Skulle det kunna vara en tändspole? Ett tändstift? Tändmodul?
Hjälp tack!
MVH
Senast redigerat av zerty (16 juli 2015)

21 Inlägg
21 juli 2015
Trådstartare
Ingen som har haft liknande problem eller vet vad det kan vara?
Har varit på en verkstad nu och dom har kört in datorn men kunde inte hitta några felkoder.
Dom antog att det var en tändspole eller spridarna. Men jag skulle gärna vilja höra lite från er om ni vet innan jag lägger ut pengar på saker som inte orsakar felet.
TACK!

243 Inlägg
21 juli 2015
Bytt bränslefilter?

Friskt satsat, hälften vunnet;)

Avstängd
598 Inlägg
21 juli 2015
Köp ett tändstift om du inte har råd med fyra och byt tills du hittar det som är trasigt. Om det hade varit nåt annat hade de förmodligen fått fram en felkod.
Senast redigerat av Nausea (21 juli 2015)

21 Inlägg
21 juli 2015
Trådstartare
Nausea skrev:
Köp ett tändstift om du inte har råd med fyra och byt tills du hittar det som är trasigt. Om det hade varit nåt annat hade de förmodligen fått fram en felkod.

Glömde nämna det, attans. Men tändstiften är nya, så detta kan inte vara felet.
Och än en gång, den går normalt på tomgång. Ryckningarna sker enbart vid större gaspådrag!
Senast redigerat av zerty (21 juli 2015)

298 Inlägg
21 juli 2015
Låter som att den får för lite bränsle eller suger in tjyvluft någonstans. Om den inte gör så när den är kall beror det förmodligen på att choken är på.
Har du kollat felkoderna?

21 Inlägg
21 juli 2015
Trådstartare
Stortag skrev:
Låter som att den får för lite bränsle eller suger in tjyvluft någonstans. Om den inte gör så när den är kall beror det förmodligen på att choken är på.
Har du kollat felkoderna?

Det har bara blivit värre och värre och ryckningarna sker nu även när den är kall. Fortfarande bra på tomgång dock.
Fick inte fram några felkoder alls.

Avstängd
598 Inlägg
22 juli 2015
zerty skrev:
Nausea skrev:

Glömde nämna det, attans. Men tändstiften är nya, så detta kan inte vara felet.
Och än en gång, den går normalt på tomgång. Ryckningarna sker enbart vid större gaspådrag!

Trots att du själv frågar om det kan vara ett tändsift i ditt första inlägg? Trollvarning på dig du.

2 400 Inlägg
22 juli 2015
Börja med att byta stiften (riktiga ngk!!!!!!!!)  samt bränslefilter. Är bilen chippad?  Min hackade också 3-5an o vart perfa efter nya stift iaf. Dom gamla var bara 6 månader men jävlades ändå.

Ryck ur samtliga tändspolar o Kolla efter sprickor i själva gummihattarna
Senast redigerat av Nybergrobin (22 juli 2015)

Sök