Djo skrev:
Snygg kardan och förstår varför du valde alternativ nummer två
Okej ni får väll bespara Anus roadstern från att bli överkörd då men då får du köra över någonting annat
Köra Över Något, Check.
"Nej konstaplen, det var rösterna på internet som sa åt mig", men med tanke på den för närvarande oerhört framgångsrika terroristjakten kanske jag inte ska dra just det här charmerande och aningen smaklösa skämtet något längre.
Power-krille skrev:
Den med (dubbel-knut kors) är vad vi kallar vidvinkel, pallar jäkligt snäva vinklar och är inte speciellt svåra att byta kors på! Men det gäller att centrumkulan är hel och fräsch.
Och att den såklart är kompatibel med nya axeln.
Jo, de har sina fördelar har jag förstått, men... äh. Nu blev de inte så
har dock sparat det mesta av den så man kan bygga upp den på nytt om det behövs. Är ju förtusan svindyra på skroten
Dissection skrev:
När kommer cumminsmotorn??
Prem lagd
Välkommen ombord intelligens-tåget. Här hänger IQ-maffian i väntan på revolutionen
Men jag är ledsen, någon Cummins blir det inte i detta bygget iaf.
Hunted skrev:
Jag började frenetiskt tillfredställa mig själv med ena handen medans jag skriver detta, bara tanken på en cummins i detta aset gör mig våtare än en jungfru i nöd under ett testosteronfyllt nakenrace mellan grekiska atleter i stekande sol.
... råkade du ut för ett katastrofalt syftningsfel pga lite otur i hjärnan, eller jämförde du precis dig själv med en, i det väsentligaste avseendena, okysst ungmö i ett romantiserat antikt grekiskt scenario?
well.. jag har lite svårt att förhålla mig till detta. Om jag frågar så här - känns det verkligen, verkligen, som en bra idé i den här tråden?
Cuefa skrev:
Hahaha, ja det vore nog coolt! Men ett sånt bojsänke i den bilen skulle nog förvandla den till en kofångar-skrapande hopp-ramp för BMX-patrullen, med den vinkeln! En cummins väger ju fan mer än månen! Dom har ju iofs 4-cyl Cummins också... men... nä....
Man kan ju alltid klämma dig hårdare fjädrar bara
... förutom den lilla petitessen att de här flickramarna börjar spricka och fransa upp sig när de torteras för mycket
Första generationens S10'or kom faktiskt med en L4 diesel, "Iron Duke" 2.5L. Typ 95 hästar och 170nM, vägde mer än .. mig
(politiskt korrekt tjockis-skämt).
Knugcab skrev:
Jag rekommenderar en Nissan SD25 på 72 hk med sidepipe strax bakom öronen. Det är jättekul. Jag lovar.
Haha, klart det är! De ska låta lite, så folk hinner akta på sig
Men på de stora hela - Nej. Ingen Cummins i denna. Det kommer kanske i något annat bygge.
Faktum är att jag gillar 6'an i den här, eventuellt kanske man borde ha någon smallblock-8'a i den i framtiden, det visar sig.
Men ingen stor diesel-kamin i min lilla stadsbil, det passar helt enkelt inte stilen
Montera Kardan, hur svårt kan det va? Svar: Jättesvårt, när man är lagom värdelös..
När jag plockade hem den nya bakaxeln så konstaterade jag att bultarna som skall hålla knutkorset i yoken var aningen fastrostade. Jahapp sa jag och lämnade det åt framtida Tobias.
Den framtida Tobias sa Just'faan när han monterade bak-axlen, men tänkte han kan lika väl lossa de fyra bultarna sedan, och monterade fast bakaxeln under bilen.
Tvi'tusan för mina lata jäkla föregångare som aldrig tar tag i problemen så fort de uppdagas..
En bult kom ut med hjälp av mutterknack. 3 bultar gick av.
Åh va roligt.
Fördelen med min bil är att den faktiskt är så hög att man får plats i skräddarställning på golvet under flaket. Nackdelen är att jag satte mig i högen med borrspån, som nu förpassat sig in i min vackra rumpa...
Jag försökte faktiskt gänga ur de avdragna bultarna, borrade hål, slog i tappar, värmde, lirkade och pratade fint med dem. Framgång: 0%.
Alternativ nr 2 blev att borra igenom hela klabbet, bort med den där 7/41" fingängade jänkestorleken och ersätta med 4 hederliga M8 med mutter på baksidan.
Bultarna skall dock ersätta med något i typ 10.9 med Nylockmutter, kommer kännas så jävla fånigt om jag plötsligt tappar kardanen.
Sedan har jag förmodligen ett visst jobb med att shimsa bakaxel, växellåda och mellanlager för att få lite vettiga vinklar på klabbet, meeen... det sparar vi till framtida Tobias. Han reder ut sådant.
Sedan, lite morot för att orka piskan, jag hängde på grillen och den övre halvan av gamla stötfångaren, Det sitter temporärt och snett på plats, men man får iallafall en idé om hur det blir.
Mnjovars.
jag ser fram emot att kunna börja peta med finlir och detaler.