3337
Sök

V70 2009 - många felkoder samtidigt

7 Inlägg
9 september 2015
Trådstartare
Hej

Har en V70 2009. Idag fick jag en mängd felkoder som inträffade samtidigt: bromsfel - stanna snarast, srs airbag service snarast, försämrad motorprestanda, dstc service erfordras. De har inte uppträtt tidigare. Bromsfel och dstc felkoderna försvann efter ett tag, men övriga är kvar. En stund gick det inte att reglera vindrutetorkarna via spaken, de fortsatte gå oavsett läge på spaken. När jag stannade bilen fortsatte vindrutetorkarna och kupéfläkten att gå i någon minut efter att nyckeln tagits ur. I övrigt gick bilen som den brukar.

Någon idé om vad som kan vara felet?

4 822 Inlägg
9 september 2015
det du rabblat upp där är inga felkoder utan bara felmeddelanden som visas i displayen.
börja med att läs av felkoderna och det gör man antingen genom att koppla in en dator med vida eller en felkodsläsare i obd uttaget.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

403 Inlägg
10 september 2015
peter_mikael skrev:
Hej

Har en V70 2009. Idag fick jag en mängd felkoder som inträffade samtidigt: bromsfel - stanna snarast, srs airbag service snarast, försämrad motorprestanda, dstc service erfordras. De har inte uppträtt tidigare. Bromsfel och dstc felkoderna försvann efter ett tag, men övriga är kvar. En stund gick det inte att reglera vindrutetorkarna via spaken, de fortsatte gå oavsett läge på spaken. När jag stannade bilen fortsatte vindrutetorkarna och kupéfläkten att gå i någon minut efter att nyckeln tagits ur. I övrigt gick bilen som den brukar.

Någon idé om vad som kan vara felet?

Hände med min v50 -05. ta byt batteri.

Sök