2580
Sök

VW Golf III 3cyl :/ "HJÄLP"

9 Inlägg
20 december 2006
Trådstartare
Jag har lite problem med min Golf III 1.8i.. På låga varv går bara motorn på 3cyl. Och på höga varv går den som den ska. Jag vet vilken cyl. som inte går och så. Men har ingenaning om vad det kan vara för fel. Jag har stora funderingar på att byta motor då den nuvarande har gått rätt lång. 29000 för att vara exakt.. Så det är väll rätt självklart att jag inte vill lägga ut så mycket pengar på den. Men hade varit jätte tacksam för lite hjälp. Någon som har en aning om vad det kan vara? Tack på förhand!

Administratör
2 978 Inlägg
20 december 2006
är det 4ans cyl den inte går på? Brukar vara antingen gummit som går till bromservon eller insugspackningen. Byt inte motor för bytandes skull dom går hur långt som helst vw motorerna .....

En kopp av den svarta såsen...

9 Inlägg
20 december 2006
Trådstartare
Det är 3an cyl. men kanske kan vara det ändå? Fick som svar hos Volkswagen att det skulle vara någon gummi slang till bromsservon med. Slangen var sprucken och väldigt uttorkad när jag kollade men jag kortade bara av den och satt tillbaka den för att se om det funkade, men icke. Kanske måste byta den helt!?

9 Inlägg
21 december 2006
Trådstartare
Nu har jag plockat bort insugspackningen och den var rätt slut om man säger så smile . Märkte också att ett kylar rör var sönderrostat. Tänkte byta allt detta imorgon så får vi se hur det kommer att gå, förhoppningsvis en cyl. + big_smile .

Administratör
2 978 Inlägg
21 december 2006
Hjälper inte det får du ta ett komp prov på den o sen se vad det blir i komp....

En kopp av den svarta såsen...

9 Inlägg
23 december 2006
Trådstartare
Jajaman! Men det hjälpte ! big_smile . Nu går golfon precis som den ska! Tack för hjälpen Goffen.. Nu ska här ut och köras ;D .

Sök