ÄNTLIGEN!!! Har fått mina skivor till slut som tog 5 dagar längre än beräknat att få hem från Tyskland. Har nu därför kunnat montera bromsarna och äntligen få av bilen från liften för lite provkörning och sådant.
Låter bilderna tala för sig:
Original VS nya skivor. 324 mm VS 334 mm
Såhär kom de levererade. Troligtvis öppnade i tullen då kartongerna var upprivna och dåligt tejpade. Dessutom så hade de fått regn på sig så var rostfläckar. Men inget allvarligt eller som stör mig.
Dags att börja montera då!
Körde av bilen från liften för att se hur stancen är på bilen. Jag kan bara säga att jag är sjukt nöjd nu när mina spacers är monterade bak. Den ser så mycket råare och fetare ut än innan. Dessutom ser fälgarna sjukt djupa ut. Jag diggar också att jag nu kan se fälgarna i sidospegeln när de snurrar
Den här bilden får ni memorera för nu är ett paket från Schmiedmann påväg med frontspoilern som kommer ändra aggressiviteten i fronten rejält
Tog lite fler bilder på min färdiga inredning
Det jag håller på nu är att rensa och städa skuffen medan luckan fixas i ordning. Är en hel del skit och detaljer som ska ordnas. Jag tror jag blivit ett putsfreak. Men än så länge kan jag inte tvätta utsidan av bilen
Det var allt för denna gång. Kommentera gärna, skulle vara uppskattat.
I kontrast till tidigare kommentarer så måste jag säga att jag tycker den har perfekt höjd som det är. Inte för högt, men inte heller för lågt. Bilen måste ju gå att bruka också.
Trevligt med nya skivor! Slapp du byta OK-hållare trots något större skivor?
Spacers gjorde susen! Sitter i perfekt linje med skärmkanten i mitt tycke. Lite lägre så har du en perfekt stukad 7-serie
Kul att du tycker om det Det är uppgraderade ok från 750'n med V12. Original sitter det 1-kolvsok, nu sitter det 2-kolvsok med annan bygel mm.
Jag tycker höjden är lagom, men det är inte omöjligt då coilovers är ett mål
Det läste jag ju, men får skylla på att minnet är bra men kort
Tror nog ändå 1-2cm lägre hade gjort susen. Risken med coilovers är att det blir väldigt stötigt om man inte lägger sig i den dyrare klassen med inställning för komp. och retur Kan annars rekomendera H&R fjädrar, om de finns i mer sänkning än nuvarande. Bra komfort men ändå sportig attityd, finns till bra priser i tyskland
Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
Tack allihopa för kommentarerna Jag vänder kappan efter vinden allt för ofta (a) Däremot får vi se helt enkelt om jag sänker den. Jag tycker komforten är väldigt bra just nu och bilen ser mycket lägre ut i verkligheten i min mening. Jag eftersträvar en look som inte visar på för mycket moddning heller.
Men skulle jag byta dämpare skulle den främsta anledningen vara att det sitter sänkningsfjädrar på originaldämpare vilket jag hört kommer att förstöra de dämparna tillslut.
Känner du inte för att slamma bilen ner till marken, gör inte det rätt krävande att köra så. Min VW är rätt låg och jag brukar den dagligen (det skrapar och tar i lite överallt typ) sänkfjädrar på original dämpare borde fungera men rekommenderar att köpa en h&r eller någon annan väghållningskit med kortare och lite stummare dämpare då blir biöen mycket sportigare trots att det är en limmo typ
Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Liten bonusbild ute i ljuset. Körde nämligen in bilen i tvätthallen och städade ur bagageutrymmet innan jag ska montera alla originalklädnader som jag rensat på lim i några dagar.
Bagageluckan är även den snart klar för lack.
Har även fått mina halo flex tubes för att kunna utöka mina angeleyes. Får se om det blir bra
Känner du inte för att slamma bilen ner till marken, gör inte det rätt krävande att köra så. Min VW är rätt låg och jag brukar den dagligen (det skrapar och tar i lite överallt typ) sänkfjädrar på original dämpare borde fungera men rekommenderar att köpa en h&r eller någon annan väghållningskit med kortare och lite stummare dämpare då blir biöen mycket sportigare trots att det är en limmo typ
Precis, är inte så sugen på att åka så faktiskt. Men ursäkta för att ja är lite amatör i custombranschen men är H&R ett märke eller är det en beteckning på fjädrar? Låter intressant faktiskt. Tror jag behöver kortare fjädringsväg för att minska risken att de bakre hjulen slår i insidan av skärmen.
Nu såhär i eftermiddag har jag provat att experimentera med mina strålkastare. De är ej original eller riktiga angeleyes från början, men välbyggda. I alla fall, jag provade mina halo flex tubes och jag är väldigt taggad nu.
Först provade jag bara att temporärt montera med tejp, vart jag ungefär ville ha dem. Sedan blev de bara temporärt inkopplade till positionsljusen och voila, de fungerade. Men jag var inte riktig nöjd. Slingan var för lång och satt för långt ut. Så jag provade en gång till och då satt det mycket bättre. Nu ska jag arbeta för en permanent lösning.
Dock vill jag bara säga att jag kommer självklart att byta lamporna i angeleyesen till vita led lampor för att matcha ljuset.
Sedan vill jag bara säga att det var svårt att få ett rättvist foto hur det egentligen såg ut i verkligheten!
Bilder:
Provade att montera om lite. Alltså lite längre in och kapade av en bit.
Jag övergav faktiskt idén med ledslingor i strålkastarna. Först gillade jag iden, men sen insåg jag att det bara blir snyggt så länge slingorna är på annars ser det B ut då det inte går att fästa på ett sätt som ser original ut. Dessutom det där med original. Har alltid haft en tanke på att jag vill att bilen inte ska se FÖR flashig ut (sedan kan man ha olika åsikter om det ) men det är väldigt påtalande enkelt att se att det inte är original om man har några som helst bilkunskaper. Vill inte att det ska kännas för mycket hemmabygge.
Annars väntar jag på delar från Schmiedmann och ska imorgon hämta hem en viss del till karossen som jag inte tänkar avslöja riktigt ännu Det är en del till karossen som jag tänkt köpa länge, men aldrig blivit av fören nu...
Under tiden hjälpte jag min polare med hans Camaro från 74. En kanonfin bil i motor och drivlina då den är renoverad av tidigare ägare. Även rostskyddad under. MEN någon har nog använt för mycket härdare vid lack, dessutom har den typ lackats om 1000 gånger då lacklagret är typ en halv cm tjock haha. Fullt med fula sprickor i hela lacken. Däremot upptäckte han idag att det gick att skrapa bort..
Eftersom ca hälften glömde kommentera vid förra uppdateringen och andra hälften blev förvirrade av att se en Camaro i tråden när det står BMW 740 i rubriken, så avslöjar jag mitt senaste inköp redan nu
MIN LÄPPSPOILER Pricken över i;et
Sedan fick jag ett till paket fullt med dem här Vita ledlampor för mina "angeleyes"
Jag gjorde rätt val med att ta bort mitt Halo flex tube och bara montera vita led lampor. Känns mycket friskare och snyggare nu
Ha det gott och som jag alltid påminner om; kommentera gärna!