Totalrenovering av vw split bus type 2 T1 RHD 1962.Elsystemet ska bytas från 6v till 12v motor från 1200cc till 1500cc framöver blir det en massa förbättringar :)
Nytt oljekyl hemma tog över två månader att få hem det.nya packningar med. Lika bra att byta denna när spisen ändå är ur Nu.väntar ja på kopplingen tryckplatta å lite crome som ja beställde i början på augusti
Snygg ratt. När jag ser motorn kom jag att tänka på en bekant som jag hjälpte med sin VW buss för många år sedan, vi plockade ut motorn, han tog isär och bytte lager, ringar m m. Jag var drygt tjugo, bekanten expert som renoverade motorn. Tyvärr hade han inte märkt upp delarna, motorn startade men kolvarna var felvända. oj oj oj vad det slamrade. Ta ur igen. Jag har lärt mig den hårda vägen.
Senast redigerat av tommyhjortasen (6 december 2021)
Inte hänt så mycket här men fick tag på nyckel och lås till motorluckan. Varit olåst känns ju sådär när den står på parkeringar. Och ska man nördar så är det fel lås men det beror på att jag har fel lucka. Kommer att jaga rätt en senare i livet