Jag och farsan har mekat hela helgen med bilen, haft väldigt problem med kamremmen då den var spänd å bra när vi satte dit den sen prov snurra vi den då blev den slapp igen, men nu idag löste vi de, spänrullen fick vi trycka upp lite, trög som fan när remmen är på vet ej om de ska vara så tung att trycka på men vi tryckte upp den några mm så drog åt den med momentnyckeln och provade snurra åt motsatt håll och åt rätt håll ett helt varv, kolvar och ventiler går helt fritt, och remmen slappa inte mer så blev de provstart för någon timma sen idag, fan va nervöst de var!! först hände de inget vid start läget då tog vi av den nya fördelaren och satte dit den gamla och då starta den direkt lätt högt som fan med bara downpipe på

haha, verkar gå riktigt fint inga missljud eller nåt sånt, prova gasa lite med verkar väldigt pigg nu!

ventilspelet är även ställt, Känns helt underbart att man lyckades ta isär en topp helt och bygga ihop den, hade bara en topp innan och tränat lite lätt på annars så har ja gått på google,youtube och sprängskisser från Honda samt min rebuild Bok från usa + att man varit väldigt noga med och märka upp allt och ha ordning
ser fram emot och köra den sen! imorgon blir de och börja med avgasröret
så fixar en film sen när avgasröret kommer på

Total byggkostnad för detta inkl: hela avgasröret och inlämning till primoto samt special verktyg:
Allt som allt 32k inte vad jag hade planerat precis men
![https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190268/190268-146afcd299e37c668a6bb530a39c0056.jpg]()

![https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190268/190268-0260e2d4e4ed11cc9e698d4024407b21.jpg]()
Laddning för natten idag!

![https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190268/190268-55446fe88c1f5fe6d8437eee7a48666c.jpg]()