Bygger en Opel Calibra Static/stance stukad, rätt ovanligt att se ett sådant bygge, blir hellackering, speciall fjädrar, handsmidda fälgar och delvis annan inredning osv! Följ och kommentera gärna projektet!
Tror han syftar på att den nya stolen inte går att skruva på original stolsunderrede utan modifikationer.
Iaf, tänk på att du inte kan bes med den stolen då den inte har fällbart ryggstöd och du faktiskt har en bil med bara 2 dörrar..
Han är ju smart, han monterar en fast stol på förarplatsen och en med fällbart ryggstöd på passagerar sidan, för då slipper ju han kliva ur om nån fler skall in i baksätet
Lite ovanligt att köra låg calibra på ett serisöt sätt! Dela gärna projektet på facebook eller andra socialamedier!
Ja,jag var själv extremt nära på att köpa en Calibra som förstabil. Men blev aldrig av tyvärr. tycker fortfarande att det är en grym bil. Så kör hårt! Ska följa tråden!
Menade att ha orginal fästen på stolen... Någon som har en aning hur jag ska gå till väga? Beskta ska nog gå bra om man kan föra fram och tillbaka sätet alltså i glidskrenorna. Plus om bes mannen är på bra humör!
Ikväll lastar vi in fälgarna i bilen och kör imot en annan stad och kanske kommer hem med något nytt! Ikväll ska jag även smygtitta i garaget och se vad som har hänt i veckan!
Jag kan även tillägga att det är nerlagt 20h på dessa bakskärmar samt bakplåten! Jag brukar inte säga något men dom gamla ägarna som "lackade" bilen förstörde mycket...men nu är bakskärmarna som nya!
Idag har det varit segt i garaget, inte gjort så mycket tyvärr...skulle bytt fälgarna idag men blev inte så, han skulle fundera så vi få väl se vad som händer i veckan! Imorgon ska hamdtagen samt tanklocket grundas!