Då skall ja nu försöka mig på en update igen
ber om ursäkt för det tagit sådan tid men har haft mycket och göra och valt när ja fått tid över att ta mig till garaget då och skruva så det kan få bli en ordentlig uppdatering till er
då börjar vi då..
Motorn togs och transporterades hem såklart då den var färdig och ställdes in i garaget för göra i ordning det sista innan den skulle ner.
Här har vi den väntandes innan den skulle ner
Blocket tog ja och målade upp nu återigen
Sedan så började ja montera dit generatorn och lite annat smått som skall behövas
¨
sedan blev det även grenrör, turbo och mitt gamla greddy insug påmonterat för se lite hur det skulle bli
helt okej faktiskt
Grenröret plockades ner igen för kunna svetsa dit nipplar för avgastemp givarna
känns som det kunde vara bra med lite extra
Hade ju sedan en liten accusump som skulle på plats. så valde då att plocka bort mitt batteri ja tidigare gjort plats för i bagaget och ha min accusump där istället just för det blev enklare med slangdragningen och snyggare med
blev nöjd med att montera denna där
Då ja inte var helt nöjd med varken det ena insuget eller det andra så valde ja och gå en annan väg och beställa ett helt nytt insug
fastnade för ett lite mer old school insug
Vilken lycka det var när man packade upp detta insug
så extremt nöjd att ja tills sist hittade det
beställde även hem ett par ARP bultar för mitt svänghjul i samma veva
så nu kunde man fastmontera det
Åkte även iväg en dag och hämtade upp mitt nya styrsystem som ja hoppas ska fungera fint med allting
Blev med plugin härva då ja inte hade orken och göra en egen igen
Denna monterades på en aluminium plåt som ja placerade sedan på oem plats vid passagerar golvet
Blev inte helt nöjd men bättre än vad det varit tidigare
Här är en liten bild ja tog när ja provade det nya insugen också
Då detta insuget inte hade något uttag för lufttemp givaren så fick ja göra mig en liten adapter för kunna montera denna
blev att placera denna på undersidan av insuget där annars tomgångsventilen skulle suttit. men vem behöver en sån?
Motorn lyftes sedan ner och lades på en pall så man kunde börja tvinga ihop motor och växellådan med varandra. valde detta då det blev för trångt att lyckas få ihop det när antingen motorn eller lådan är på plats.
(img]http://i284.photobucket.com/albums/ll12/engesvik/stora%20updateringen/20160919_125843_zpsgmbst39d.jpg[/img]
När detta var klart så kan ni ju gissa vad som hände sedan
ner lyftningen av motorn
Nu är den i
så nu var de bara och fortsätta med all montering av alla detaljer och diverse kablage
Valde ju då att lackera om mina ventilkåpor igen då de blivit så repiga och slitna. så på med ny pulverlack. blev en special blandning som kan synas på denna bilden lite
Blanksvart med lite skiftande flakes
så skiftar i färg från svart till stålgrå
Här har man börjat med lite kabeldragning och lite montering. beställde hem ett par nya remhjul. fick ju såklart hem fel färg än ja beställt... men då mitt servo hjul var dålig i splinesen så blev det att ja montera dit dem ändå
Blev färdig med all dragning till mina nya VAG spolar, detta blev ja faktiskt rätt så nöjd med
Och ja kan även få dit min oem kåpa utan bekymmer som ja ville
Åkte iväg och köpte hem lite alurör som ja nu skulle ta och börja försöka få till
kan bli lite rörigt
Sen blev de och börja måtta och passa in alla rören så de blev bra
Efter lite måttande och kapande så blev det och börja tigga ihop dessa
Tog också och valsade ändarna där det behövdes
så man vet det inte börjar glida av
Och här har vi alla tryckrör och klämmor på plats
tillägg för de nyfikna, kör på 3.5" tryckrör ifrån turbon fram till 30cm innan spjällhuset där det går över till 4"
Köpte hem mig en riktig tig svets för garaget så man kunde göra allt hemma istället för behöva låna varje gång. lite sent nu eftersom alla tryckrör är färdiga men det kan nog vara bra att ha en riktig ändå framåt i tiden
Ett jävla as till och väga. 135 kg!
och för göra lite plats i garaget nu så blev det att man började montera dit lite större saker på bilen
börjar verkligen bli en bil nu igen
Och nu kommer vi till de fina arbetet ja håller på med just nu
Börjat bygga ihop mitt avgassystem. vill ändå har en någorlunda bekväm bil att åka runt i så blir ju 4" ifrån turbon fram till catbacken där det delar sig till dubbla 80 mm rör och genom mina ljuddämpare
hoppas detta kommer bli bra men ändå kunna ha ett fint rytande när ja drar på
Har missat mycket nu över allting ja har gjort då ja inte alltid hunnit ta bild på allting.
och blir en lite rörig uppdatering för er säkert och läsa då det kanske hoppar lite men hoppas ni blir nöjda