3278
Sök

Audi A5 2.0 TFSI (211hk)

161 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
Det handlar om en a5 med den "stora" 2.0l motorn TFSI. Idag sitter det ett 3" Simons avgassystem med 3.5" downpipe resten är orört.

Tanken är att montera ett öppet sportluftfilter med avskärmning samt att motoroptimera den. smile

Har varit i kontakt med BSR om "steg 3"  men han visste inte hur det skulle lira ihop alls och tyckte att jag skulle sätta tillbaka original downpipen iallafall. hmm  Känns lite illa att behöva göra det så tänkte testa och se hur han går iallafall.

Tänkte höra om någon vet något om detta? Någon som kanske har kört/kör med setupen och vet att det funkar?

Det är denna bilen det handlar om big_smile

http://www.garaget.org/?car=385571

En färdig avskärmning till kärran verkar ju vara svårt att få tag i, eller jag kan inget hitta iallafall... hmm
Senast redigerat av Greeken (19 oktober 2015)

Cupra_
19 oktober 2015
Ta kontakt med Stertman istället.  www.stertman.se Eller för all del någon annan riktig optimerare. BSR säljer färdiga chip, med annan downpipe måste det mappas, inte chippas, för att bli riktigt bra.

161 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
Deception skrev:
Ta kontakt med Stertman istället.  www.stertman.se Eller för all del någon annan riktig optimerare. BSR säljer färdiga chip, med annan downpipe måste det mappas, inte chippas, för att bli riktigt bra.

Kalas där hittade jag steg 2 direkt och då hamnar han på 275hk och 420nm, får ta och ringa honom imorgon och höra vad han säger om öppet sportluftfilter... i optimeringen var det sportluftfilter i orginalburk men jag vill gärna ha ut lite dumpljud big_smile

Cupra_
19 oktober 2015
Greeken skrev:
Deception skrev:

Kalas där hittade jag steg 2 direkt och då hamnar han på 275hk och 420nm, får ta och ringa honom imorgon och höra vad han säger om öppet sportluftfilter... i optimeringen var det sportluftfilter i orginalburk men jag vill gärna ha ut lite dumpljud big_smile

Det är inga problem. Om du bara talar om vad du har för hårdvara så kan de skräddarsy en map för just din bil.
De är extremt trevliga och tillmötesgående att ha och göra med, med en riktigt bra support faktiskt.

Jag har handlat en del grejer av dem och alltid blivit nöjd, mappar jag min bil så kommer de att få göra det.
Jag har haft BSR förr och även varit i kontakt med Vtech, men Stertman är de jag varit mest nöjd med.

De är för övrigt sjukt snabba att svara på mail också om man hellre söker dem den vägen.

161 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
Deception skrev:
Det är inga problem. Om du bara talar om vad du har för hårdvara så kan de skräddarsy en map för just din bil.
De är extremt trevliga och tillmötesgående att ha och göra med, med en riktigt bra support faktiskt.

Jag har handlat en del grejer av dem och alltid blivit nöjd, mappar jag min bil så kommer de att få göra det.
Jag har haft BSR förr och även varit i kontakt med Vtech, men Stertman är de jag varit mest nöjd med.

De är för övrigt sjukt snabba att svara på mail också om man hellre söker dem den vägen.

Okej det låter bra det! Skiljer lite i pris med det är det ju värt smile

Avskärmning till öppet filter vet du inte vart man kan få tag på? tongue

Cupra_
19 oktober 2015
Greeken skrev:
Deception skrev:

Njae tongue Jag köpte ju ett insugskit och då ingick avskärmningen.  Det är ju egentligen bara bockad plåt så har man verktygen kan man göra ett själv. Alternativt om man har kontakter inom någon verkstad/plåt-verksamhet..

161 Inlägg
20 oktober 2015
Trådstartare
Deception skrev:
Greeken skrev:
Deception skrev:

Njae tongue Jag köpte ju ett insugskit och då ingick avskärmningen.  Det är ju egentligen bara bockad plåt så har man verktygen kan man göra ett själv. Alternativt om man har kontakter inom någon verkstad/plåt-verksamhet..

Jag var i kontakt mes stertman idag och det blir bokning i vår då det redan var fullbokat nu i höst hmm

Men han rekommenderade starkt att jag skulle köra med sportluftfilter i original luftburken då den tar in friskluft bra, han sa att det inte fanns något direkt bra insugskit som dom rekommenderade och trodde att den skulle gå sämre då hmm så optimering blir det men får nog skippa det öppna luftfiltret sad

Sök