Funderar på att köpa en 9000 med 200 hk motorn, någon som vet några siffror på hur snabb den är 0-100, 70-110 toppfart osv. Några bra tips på vad man ska kolla på förutom de vanliga? Mvh kristoffer
Funderar på att köpa en 9000 med 200 hk motorn, någon som vet några siffror på hur snabb den är 0-100, 70-110 toppfart osv. Några bra tips på vad man ska kolla på förutom de vanliga? Mvh kristoffer
jag vill ochså veta!! om du vill veta lite om trimning och priser så kika dena sida biligt och bra tror jag http://www.speedparts.se/
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tack för tipsen... men är det ingen som vet hur snabbt en sån saab går har hört att de ska vara lite sega men de tror ja inte på...funderar på en lätt trycks oxå för försäkringens skull...nån som vet hur kvick 170 hk är?
tack för tipsen... men är det ingen som vet hur snabbt en sån saab går har hört att de ska vara lite sega men de tror ja inte på...funderar på en lätt trycks oxå för försäkringens skull...nån som vet hur kvick 170 hk är?
Den är väl så kvick som den ska vara med tanke på 170hk och stor, hyffsat tung bil. Den är ingen raket när det svänger direkt, som sagt, stor och framhjulsdriven...
Är du intresserad av en 2.3 150hk 9000CS har jag en som kan säljas till väldigt humant pris...
Och angående lådorna på 9000 har jag själv inte haft några problem men har hjälpt någon kompis att byta på sin trimmade turbo någon gång och det positiva är att det går hyffsat fort och att lådorna inte kostar så mycket på skroten...
saabs lådor håller inte så jävla bra morsans låda på sin 9000 cd börjar bli ringrostig..
Fan, blir så trött på alla dessa människor som inte har en aning om vad de pratar om utan bara skriver det som alla andra tror är sant...
Du kan inte på allvar mena att Saab lyckats med förhållandet mellan motoreffekt/vridmoment och hållbarhet på sina växellådor på Saab 9000´s motorstarkare varianter, 200-225 hk:arna?! Lådorna pallar inte om man nyttjar momentet fullt ut. Det är förbannat märkligt att Saab tog fram en av standardbilsvärldens mest fantastiska motor, men totalt glömde att anpassa växellådan för att kunna hantera allt vridmoment!
tack för tipsen... men är det ingen som vet hur snabbt en sån saab går har hört att de ska vara lite sega men de tror ja inte på...funderar på en lätt trycks oxå för försäkringens skull...nån som vet hur kvick 170 hk är?
En 9000 2,3T/200 eller aero/225 är inga rödljusracer´s, iaf inte om du vill att lådan skall hålla ett längre tag. Jag har haft min -94:s 2,3T/200 i snart fyra år o är mycket nöjd med den. Den är direkt sävlig o trög i stan, men är fanimig fantastisk som landsvägslok. Den är uppe i knappt 30,000 mil varav jag kört hälften. Dess omkörningsprestanda på landsväg är ljuvlig. Efter att kört den i stan i en månad är jag villig o sälja den, men efter en 110-mils pendling så bara leeeer jag efteråt. Attan vad det kan gå undan i omkörningarna när det är mycket mötande trafik.
Att slå till på en 170 hk:s är ett billigt sätt att för små pengar sen få upp hästkrafterna. Har du 200-225 så är läget ännu bättre, men försäkringstänket är klokt, även om det är ett bedrägligt tänk... Fler fördelar med 170 hk, är att de ofta ej är fulkörda som en 9000 2,3T/200 eller aero/225 ofta kan vara, så du får en frisk bil att åka i.