3481
Sök

Någon som testat Envirosafe ac gas?

193 Inlägg
29 oktober 2015
Vi har testat det förra året nån gång i april/maj i polarens bil, fungera lika bra än idag. Dock allt beror väl på hur stor läckan är. smile

7 398 Inlägg
29 oktober 2015
Trådstartare
joo så är det ju,, jag har nog en LITEN eftersom den fylldes för 2 årsen,, och ac fungerar under 20+ smile
så det låter positivt

tack

193 Inlägg
29 oktober 2015
granadadr skrev:
joo så är det ju,, jag har nog en LITEN eftersom den fylldes för 2 årsen,, och ac fungerar under 20+ smile
så det låter positivt

tack

Vad får du för "fel signaler" när det är över 20+? Hade nämligen lite problem med ACen i min 850, den fungerade som den ska upp till 20+, men sen blev det stopp, den kylde i ca 20-30 minuter sen frös hela systemet. Det var kar kondensor som var boven, det var stopp i den och det bildades alldeles för högt tryck så resten av systemet körde med allt det hade när det var varmare än 20+ ute tills systemet frös totalt. smile
Senast redigerat av BornZombie (29 oktober 2015)

En Medlem
405 Inlägg
29 oktober 2015
Har fungerat bra för mig. Se till att du fyller till rätt tryck bara.

7 398 Inlägg
30 oktober 2015
Trådstartare
BornZombie skrev:
granadadr skrev:
så det låter positivt

tack

Vad får du för "fel signaler" när det är över 20+? Hade nämligen lite problem med ACen i min 850, den fungerade som den ska upp till 20+, men sen blev det stopp, den kylde i ca 20-30 minuter sen frös hela systemet. Det var kar kondensor som var boven, det var stopp i den och det bildades alldeles för högt tryck så resten av systemet körde med allt det hade när det var varmare än 20+ ute tills systemet frös totalt. smile

jaaa då är problemet där,, hade faktiskt lite bekymmer med att den isade, och byggde för högt tryck, då får jag byta kondensor då smile tur jag har flera smile

360 Inlägg
31 oktober 2015
Jag har.

Har pumpat in en burk tättmedel för ett år sen. Det räckte tills i juli. Pumpade in resten (en burk gas).
Får se om det håller sig till nästa år.

Sök