Med tanke på detta; "Vi gratulerar DLS till den finaste utmärkelsen en högtalare kan få. DLS Ultimate Iridium 6.2 vald till European Mobile Loudspeaker of the year 2004-2005. De kan vi vara stolta över som Svenskar."
så BORDE dom ju vara värda pengarna.. : / men så vill man ju ha ett steg att driva dem med också.
Med tanke på detta; "Vi gratulerar DLS till den finaste utmärkelsen en högtalare kan få. DLS Ultimate Iridium 6.2 vald till European Mobile Loudspeaker of the year 2004-2005. De kan vi vara stolta över som Svenskar."
så BORDE dom ju vara värda pengarna.. : / men så vill man ju ha ett steg att driva dem med också.
Hej! Grymma högtalare har du ju skaffat dig! Prisvärda... ja det tycker jag. Mest prisvärda... vill inte uttala mig.
Jag rekommenderar iaf. att du skaffar dig ett steg som ger minst 2x150wrms. Genesis Dual Mono eller DLS A3 kan passa fint. Bara nu resten av grejjerna och monteringen matchar högtalarna så kan det låta precis hur bra som helst.
Lägg gärna upp bilder på installationen av dem sen:-)
Tjoho! Tänkte precis efterlysa dig, Theo ; ) Du har nog läst lite för snabbt, för jag har inte skaffat mig dessa ännu. Undrade ifall någon visste ifall dom gick att få tag på billigare än hos Nardik, har inte hittat när jag sökt..
Vart hittar jag nån som säljes Genesis? Vill helst inte ge mer än ca 4000-4500 för ett steg till DLS:arna.. övriga anläggningen kostar rätt duktigt mycket, så. : (
Nja, jag skulle inte köpa mej ett Genisis steg (sämmre kvalité på dem)..Köp hellre DLS Ultimate A3 Twin Mono.Detta kostar ju lite, men är gött drag i (5850:-). Men vill du ha ok. ljud så räcker det gott med DLS RA20.(2x100w 4275:-)
Vad grundar du det på Tiaz att Genesis har sämre kvallite? Håller absolut inte med. Det finns hur mycket gamla genesissteg som helst ute i sverige som funkar lika bra nu som när de såldes typ 95-96-> Och dom låter dessutom inte sämre snarare tvärt om (Jämfört med DLS Ultimateserie.)
Ett bagagnat Dual Mono får man ge 2500kr för. Det bästa begagnatköpet man kan göra när det gäller slutsteg alla kategorier tycker jag.
Vad grundar du det på Tiaz att Genesis har sämre kvallite? Håller absolut inte med. Det finns hur mycket gamla genesissteg som helst ute i sverige som funkar lika bra nu som när de såldes typ 95-96-> Och dom låter dessutom inte sämre snarare tvärt om (Jämfört med DLS Ultimateserie.)
Ett bagagnat Dual Mono får man ge 2500kr för. Det bästa begagnatköpet man kan göra när det gäller slutsteg alla kategorier tycker jag.
MVH Theo
Enligt mej så låter de sämmre ljudmässigt. har inte riktigt samma dynamik i ljudet. Även några jag känner som tävlat tycker samma sak, men jag har själv fått den uppfattningen att de inte ha samma tryck i ljudet som DLS Ulimate serie. Smaken är ju olika, men jag skriver så som JAG själv tycker..Det gäller allt jag kladdar här inne
Frågar igen; vart köper jag Genesis? Inte för att jag bestämt mig för ett, men..
På www.amega.net tror det finns återförsäljare till Genesis. Annars vet jag att PM Shoppen i Stockholm har sålt eller kanske fortfarande säljer Genesis. Kolla med närmaste bilradiohandlare så kanske dom kan ta hem...
Bättre än iridium är dom inte, men det är ju ett 3-vägs kit och du pratade väl om ett 2 vägs iridium? Vad som passar dig bäst beror helt och hållet på vart du har möjlighet att montera högtalarna, vilket /vilka steg du har osv. osv.
Men både 2 -vägs iridium och 3 -vägs UR låter grymt bra och kan rätt monterat låta i princip hur bra som helst. Välj det som passar din bil och budget bäst är mitt råd.
De borde funka bra i dörrsidorna. men som alla basar/högtalare så spelar de bättre om du kan bygga en riktig låda. Inte så lätt i dörren kanske förståss...