3653
Sök

Audi a3 1.9tdis 1998 svårstartad om den inte kommer upp i 90 grader

79 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
ja som sagt har lite problem med min a3 har haft problemet hela året men har gått bra på sommarn eftersom den kommer upp i temp fortare men nu börjar det bli irriterande om man ska åka till ica 1km bort måste man ungefär åka 3mil extra för att få upp den i 90grader annars är den i princip omöjlig att starta när den har kylt ner sig vad kan det va för problem med den. om den har kommit upp i 90grader så spelar det ingen roll om det är 30minus fanskapet kastar igång sig så fort man vrider på tändningen men inte i närheten om den bara kommer upp i 70grader skulle va skönt om någon kunde lösa detta problem tacksam för alla svar jag får mvh

962 Inlägg
2 december 2015
När byttes glödstiften sist?

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

79 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
runt en månad sen men låter fel att det skulle va dom eftersom om den når exakt 90 går den att starta men inte 85garder ?

79 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
mätte på glödstiften när bilen va varm och kall kom ingen ström till dom när den va varm men när den hade ståt halva dagen så var det tolv volt till dom och då glöde lampan inne i bilen längre också

962 Inlägg
2 december 2015
Vad händer om du inte startar den och slår om nyckeln så den ska glödga igen? Tänker om det kan vara någon lödning som inte får kontakt när den är varm eller räläfel alt någon givare som ger fel signal. Kan inte annat än spåna här som du förstår. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

79 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
det gör ingen skillnad om jag glöder om gör samma i alla fall

79 Inlägg
10 december 2015
Trådstartare
tänkte fråga om det skulle kunna va att det är för låg spänning i batteriet testade att mäta och det sjönk ungefär till 11.80 när startmotorn gick ?

79 Inlägg
13 december 2015
Trådstartare
har äntligen hittat felet det är luft i diesel systemet nu gäller det bara att hitta läckan

79 Inlägg
5 januari 2016
Trådstartare
har nu löst felet byte slangar mellan filtret och slangarna som kommer från tanken och diesel filtret o när jag ändå höll på böt jag glödstift så nu startar den på en gång till o med när det är 30 minus som nu smile

Sök