ja som sagt har lite problem med min a3 har haft problemet hela året men har gått bra på sommarn eftersom den kommer upp i temp fortare men nu börjar det bli irriterande om man ska åka till ica 1km bort måste man ungefär åka 3mil extra för att få upp den i 90grader annars är den i princip omöjlig att starta när den har kylt ner sig vad kan det va för problem med den. om den har kommit upp i 90grader så spelar det ingen roll om det är 30minus fanskapet kastar igång sig så fort man vrider på tändningen men inte i närheten om den bara kommer upp i 70grader skulle va skönt om någon kunde lösa detta problem tacksam för alla svar jag får mvh
mätte på glödstiften när bilen va varm och kall kom ingen ström till dom när den va varm men när den hade ståt halva dagen så var det tolv volt till dom och då glöde lampan inne i bilen längre också
Vad händer om du inte startar den och slår om nyckeln så den ska glödga igen? Tänker om det kan vara någon lödning som inte får kontakt när den är varm eller räläfel alt någon givare som ger fel signal. Kan inte annat än spåna här som du förstår.
"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
har nu löst felet byte slangar mellan filtret och slangarna som kommer från tanken och diesel filtret o när jag ändå höll på böt jag glödstift så nu startar den på en gång till o med när det är 30 minus som nu