3602
Sök

940 död klickar i bränslerelä hela tiden?

71 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
Tog bort bränsleboxen och tog ut chippet ur den då jag skulle chippa hade jag tänkt men blev aldrig av så jag satte i de jag trodde satt i men fet visade sig vara en tändningschip jag hade satt i då så jag bytte chip till orginal bränsle men det bara klickar hela tiden i det när pumpen ska gå och den är helt livlös, den har hoppat igång ca 0.5 SEK 3 gånger inget mer. Är reläet slut eller vafan är problemet? kan det gå sönder utav det? Motorn i sig är en b230fd

914 Inlägg
2 december 2015
Jag skulle tro att bränslestyrenheten fick sig en resa,vad tror du själv om felet uppstod med fel chip i monterat.
Ett chip knäcker inget relä men troligen komponenter i styrenheten.

71 Inlägg
6 december 2015
Trådstartare
Aronson skrev:
Jag skulle tro att bränslestyrenheten fick sig en resa,vad tror du själv om felet uppstod med fel chip i monterat.
Ett chip knäcker inget relä men troligen komponenter i styrenheten.

Troligen hade pumpen frysit då den stog med soppatorsk i över en månad. Pumpen går nu och bilen startade. Gick dock som att det var soppatorsk då pumpen knappt snurrade tidigare. Men den går nu iallafall efter att ha stått i plusgrader o isen släppt. dock är batteriet helt slut så ska fixa nytt sådant. Tack för svar

Sök