Tja!
Då jag känner enormt behov av att fixa och trixa med denna fantastiska bil så har jag beslutat att bara köra!
Vet att många kanske hyser förhoppning av mitt andra projekt som involverar Firebirden men har bestämt att hon får vänta lite tills Typhoonen är klar
![smile](img/smilies/smile.png)
Det jag fokuserar på är
effekthöjning & väghållning! Det yttre ska vara som det är förutom kanske om lack vid senare tillfälle:)
GMC Typhoon
Årsmodell 1992
9400mil på mätaren (kontrollerat)
90graders turbo matad v6a på 4,3 liter -300+hk 400+nm original.
Lite grejer är beställda och på väg hem andra ligger väntandes för att monteras.
-3" downpipe
-Scan master to monitor
Velosyty Syclone/Typhoon Chip
-3 bar MAP sensor
-3" högflödes racekat 300cell
3,5" rostfritt avgassystem
Har genom gått service som involverat : hon har stått i 3år..
3st motorolja+filter. K&N filter nu vid sista bytet.
Olja i båda diffarna
Växellådsolja+filter
Archoil behandlad
Väntar på K&N bränslefilter PF-1000
Väntar på Taylor street fullmetal tändkablar, Tändstift NGK UR5 har jag hemma.
Eftersom hon ska vara en brukis & året runt bil kommer jag lägga mig (önskemål) på cirka 500-600 hästar.
Motor:Garrett gt35R billet turbo
ATR vattenkyld intercooler
1700cc spridare
Walbro högflödes bränslepump och bränsletrycks regulator+ allt övrigt.
Lämna block till maskinbearbetning
Annan vev, lyftare,kolvar,stakar,ventiler osv (ni förstår säkert vad jag menar..
![smile](img/smilies/smile.png)
) comp cams delar
Väghållning i form av Coilover Suspension Kit med ställbara AFCO coils. Enbart detta lättar henne med ca 100LBS.
Ska bli en ruskigt elak familjebil som vinner på både bana och gata! 10sekunders gatbil.