Ja då är det väll dags att lägga ut lite bilder och info om bilen efter många förfrågningar.
bilen är i dagsläget körbar,så denna tråd kommer mestadels handla om motorbygget:) hade tänkt köra drifting/is med den så jag lägger hellre extra timmar på chassi än att karossen ska bli super
lite bilder på bilen
det som är tänkt är att fixa till just nu är plast bak/fram skärmar skärmberdda nya länkarmar bredare bakfälgar
Motorn då? det är i grunden en b23a 531 topp alu insug 80mm spjäll egentillverkad vakuumstation Siemens deka 680cc tillsvidare bosch 044 Aeromotive btr Hoslet hx35 kl grenrör tillsvidare 50mm WG justerbart kamdrev ombyggt till rundkugg 50mm dumpventil Meagsquirt 1v3
har arbetat lite med insuget på skolan i veckan bland annat fixat en fläns som vakuumstationen ska skruvas på, fixat fästen osv till fuelrail,mer bilder kommer till veckan
Då va insuget med vakuumstationen färdigsvetsat, är väldigt nöjd med resultatet. Funderar på att skicka iväg stationen på anodisering
Köpte justerbart kamdrev ifrån ACM/SPM tyvärr så saknade dessa gradering, så det blev att tillverka en jigg att spänna upp drevet i och hitta vars 0an ärsedan hade jag tänkt gravera lite med fräsen, bilder på resultatet kommer upp imorgon
igår var det köpt ett pulssplit grenrör + en extern wastegate ,bilder på detta kommer när jag hämtat ut det på posten ! nu ska det beställas avgasbandage + värmefärg
Har hunnit justera till framvagnen så nu kör jag med ca 60grader paralell styrning dock så får framskärmarna känna på ordentligt med stryk så det blir att köpa nya i glasfiber till sommaren
Har även monterat ihop lite av motorn för att se hur det blir
blev att svarva ett par styrstags förlängare idag då jag har breddat ett par länkarmar också ,väntar bara på bussningar sen så ska det monteras. Förhoppningsvis så ska det fungera
vart sjuk i veckan så då vart det en massa tid över att leka i dumburken! Kamdreven och själva blocket hittade jag på en hemsida så när jag har tid över så ska jag rita upp egna drev + b23 block
Svarvade ny plugg till hålet där fördelaren suttit. passade på att ta ut AN10 för vevhusventilationen. sen så har det blivit beställt en Zf växellåda,skärmbreddare fram och justerbara bärstag bak Inte så mycket kvar innan motorn är klar
I helgen har det blivit att fixa till framskärmarna med breddare, blev väll helt ok tycker jag ! blev en hel del bortkapat från orginal skärmen:lol: På bilderna är det bara grovkapat,har kapat ovanför listpressningen Och här är slutresultatet